دکتر جاودانی در تشریح بینی طبیعی اینگونه بیان می کند که طبیعی بودن ، از نگاه افراد مختلف ، تعاریف متفاوتی دارد. هزاران زن و مرد هستند که صاحب بینی طبیعی می باشند. وقتی به این تنوع شکل نگاه می کنیم می بینیم که برای تمامی آن ها ، تنها یک عبارت طبیعی بودن به کار برده می شود. ولی این بینی ها ، تفاوت های با هم دارند. ولی چگونه ممکن است که هزاران نوع بینی بر روی صورت افراد مختلف ، همگی زیبا باشند و زمانی که به آنها نگاه می کنیم ، تنها عبارت طبیعی را برای همگی آن ها به کار ببریم؟ راز این موضوع در هارمونی بین بینی و سایر اجزای صورت و چشم هنری جراح نهفته است که بینی را به گونه ای تحت عمل بینی طبیعی قرار می دهد که در زمان مشاهده نتیجه جراحی بینی ، لبخند رضایت بر روی لب های بیمار نقش بسته و این جمله را به زبان بیاورد که چقدر بینی ام طبیعی شده.

فهرست مطالب

ماهیت بینی طبیعی

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله جراحی بینی طبیعی اشاره شد ، طبیعی بودن بینی ، از قاب نگاه افراد مختلف ، تعاریف مختلفی دارد ، ولی به طور کلی ، در طول فرایند عمل بینی طبیعی ، بهترین جراح بینی در تهران ، اصولی را در اجرای فرایند رعایت می کند که در مسیر خلق یک بینی است که اگر فردی از تحت عمل قرار گرفتن آن بی اطلاع باشد ، به هیچ وجه متوجه جراحی شدن آن نشده و اولین جمله ای که به ذهنش می رسد این باشد که چقدر این بینی زیبا و طبیعی است. در بینی طبیعی ، اغلب زاویه بین لب و بینی ، بین 90 تا 95 درجه تنظیم می شود و پل بینی ، صاف شده و ناهمواری های روی آن رفع می گردد. از دیگر اصلاحات در بینی طبیعی ، تنظیم اندازه بینی و تغییر سایز آن به گونه ای است که برازنده صورت باشد. بعلاوه ، سوراخ های بینی نیز اصلاح می شوند و یک شکل و اندازه استاندارد در آنها خلق می شود. تنظیم پهنای پل بینی نیز از دیگر اصلاحاتی است که در طول فرایند ، اجرا می شود.

انواع تکنیک های عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی با تکنیک های مختلفی قابل اجرا می باشد. همه این تکنیک ها دارای هدف مشترک خلق یک بینی زیبا و طبیعی می باشند ولی از برخی جنبه ها دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر هستند. برای شرح بیشتر مطلب ، دکتر علی جاودانی در ادامه شرح می دهد:

  • تکنیک بسته

در این روش از عمل بینی نچرال ، پزشک بدون ایجاد برش در خارج از بینی ، تنها از طریق سوراخ های بینی ، مانورهای خود را انجام داده و اقدام به جراحی بینی طبیعی می نماید. کلیه برش ها در داخل بینی و بدون نیاز به باز کردن و کنار زدن پوست بینی ایجاد می شوند. مدت زمان اجرای این نوع جراحی بینی ، کوتاه تر بوده و میزان تورم بعد از عمل بینی طبیعی نیز در آن کمتر است.

  • تکنیک باز

در این روش از جراحی بینی نچرال ، پوست بینی به طور کامل به سمت پیشانی کنار زده می شود. علاوه بر برش خارجی در ستونچه یا حدفاصل بین دو سوراخ بینی ، برش هایی نیز در داخل بینی ایجاد می شود. هدف از این کار دسترسی به چارچوب استخوانی و غضروفی بینی برای ایجاد اصلاحات و رفع ایرادات و شکل دهی مجدد به بینی می باشد. در صورت نیاز ، پیوند غضروف برای تقویت چارچوب بینی برای  پشتیبانی از شکل جدید ، مورد استفاده قرار می گیرد. پس از تکمیل فرایند ، برش ها با بخیه بسته می شوند.

  • تکنیک تغییر اندازه سوراخ های بینی

برای خلق یک بینی طبیعی ، لازم است اصلاحاتی در اندازه سوراخ های بینی ایجاد شود. در برخی افراد ، سوراخ های بینی بسیار کوچک و در برخی دیگر بسیار بزرگ است. همین امر باعث بهم خوردن هارمونی بین سوراخ های بینی و سایر بخش های این اندام می شود. در عمل بینی طبیعی ، پزشک با تنظیم اندازه سوراخ های بینی ، این هارمونی را خلق می نماید.

فیلم عمل بینی طبیعی و نچرال

عمل بینی گوشتی با مدل طبیعی

در عمل جراحی با مدل طبیعی ، ایرادات ظاهری و فانکشنال بینی ، رفع می شود. برخی ایرادات از قبیل ناهمواری ها در سطح بینی ، اندازه سوراخ های بینی بزرگ و نامتقارن ، پره های بینی باز ، پل بینی کوتاه و برخی مشکلات دیگر از قبیل انحراف بینی که معمولاً باعث بروز مشکلات تنفسی در بینی می شود ، در طول عمل بینی گوشتی درمان می شود. در این نوع بینی ، جراحی بینی به شکلی انجام می شود که نهایتاً بینی خلق شده دارای شکل ظاهری کاملاً طبیعی باشد به طوری که گویی ، بینی از همان بدو تولد فرد ، به همان زیبایی بوده است.

هزینه جراحی بینی طبیعی در تهران

تعیین قیمت دقیق برای عمل بینی نچرال در تهران ، به دلیل وابستگی آن به فاکتورهای متعدد ، دشوار است. زمانی که فرد تصمیم به انجام این فرایند را می گیرد ، پزشک نخست در طول جلسه مشاوره ، نیازهای بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. براساس دامنه گستردگی درمان ، هزینه نهایی مشخص می شود. فاکتورهایی که بر روی هزینه عمل بینی طبیعی تاثیر می گذارد عبارتند از:

  • دستمزد جراح
  • هزینه های بیهوشی
  • هزینه استفاده از خدمات و امکانات مرکز درمان
  • تست های مورد نیاز قبل از عمل
  • داروهای تجویز شده
  • موقعیت جغرافیایی مرکز درمان

بهترین جراح بینی طبیعی در سعادت آباد

بینی عضوی است که تنوع آن را می توان به دانه های برف تشبیه کرد. بینی هر فرد ، منحصر به فرد اوست بنابراین انتخاب یک دکتر جراحی بینی طبیعی ماهر و با تجربه که از تخصص لازم برای انجام این فرایند بر روی بینی شما برخوردار بوده و بتواند به خوبی تمامی چالش های آناتومیکی را در طول فرایند تحت کنترل درآورد ، بسیار حائز اهمیت است.

فرایند انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی نچرال در تهران یک پروسه دشوار و در واقع یک تصمیم گیری مهم محسوب می شود. دکتر علی جاودانی ، بهترین دکتر عمل بینی طبیعی در تهران ، اینگونه شرح می دهد که متاسفانه بسیاری از بیماران هیچ ایده ای در خصوص نحوه مورد ارزیابی قرار دادن جراحان برای تعیین صلاحیت آنها جهت انجام عمل بینی طبیعی ، ندارند. سوالات بسیاری وجود دارد که می توان با یافتن پاسخ آنها در طول جلسه مشاوره و قبل از آن در مرحله تحقیق ، اطلاعات مفیدی را در بالا بردن ضریب اطمینان از سپردن فرایند به دست یک جراح بینی خوب ، به دست آورد.

فواید عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی می تواند تاثیرات مثبتی را خلق کند. بینی طبیعی زیبای شما ، اعتماد به نفس تان را بالا برده و تجربیات ناخوشایند دوره ای که از شکل ظاهری بینی تان ناراضی بودید را از ذهن تان پاک می کند. دکتر علی جاودانی ، جراح بینی طبیعی شما در تهران ، زیبایی که بعد از عمل بینی نچرال تجربه می کنید را به منزله نقطه قدرتی برای تغییر زندگی تان در جهت مثبت می داند. برخی مزایا و فواید عمل بینی طبیعی ، شامل موارد زیر می باشد:

  • تنظیم سایز بینی به اندازه استاندارد
  • خلق شکل مطلوب در سوراخ های بینی
  • تنظیم اندازه نوک و پل بینی
  • بالا بردن میزان تعادل و هارمونی بین بینی و سایر مولفه های صورت
  • خلق یک تاثیر مثبت بر روی زیبایی کل صورت
  • رفع مشکلات مربوط به سپتوم کج
  • بهبود کیفیت تنفس

عمل بینی طبیعی با لیزر

لیزر یکی از ابزاری است که امروزه در حوزه های مختلف از جمله جراحی ، کاربردهای بسیاری دارد. این ابزار برای کاهش دادن سطح خونریزی در طول جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در خصوص جراحی بینی طبیعی باید بگوییم که شکل دهی به بینی ، با استفاده از قابلیت های لیزر ، امکان پذیر نبوده و تنها به دست بهترین دکتر عمل بینی طبیعی در تهران میسر است. لیزر در این حوزه ، برای برداشتن پولیپ ها مورد استفاده قرار گرفته و در مرحله ایجاد برش در بینی در طول فرایند عمل بینی طبیعی ، مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب ، استفاده از لیزر در برخی مراحل فرایند از قبیل ایجاد برش ، می تواند هم باعث کوتاه تر شدن طول فرایند شده و هم میزان خونریزی را کاهش دهد. همچنین لیزر از نظر ایمنی در مقایسه با ابزاری که در طول جراحی بینی طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است از استانداردهای استریل بودن به اندازه کافی برخوردار نباشند ، گزینه ایمن تری محسوب می شود.

عمل بینی طبیعی بدون جراحی

عمل جراحی بینی طبیعی بدون جراحی عبارتی است که شاید به گوش تان خورده باشد و تصور کرده باشید که می توان بدون جراحی ، بینی را تحت عمل قرار داد. دکتر علی جاودانی این مطلب را تشریح کرده و بیان می کند که این عبارت به موقعیتی اطلاق می شود که در طول آن ، به منظور رفع موقتی برخی ناهمواری ها در بینی و خلق سطحی هموارتر ، از فیلرها استفاده می شود. این فرایند تحت بی حسی موضعی انجام می شود و در طول آن ، فیلرها بدون نیاز به بخیه یا برش ، در برخی نواحی خاص بینی تزریق می شوند. تزریق فیلر برای آندسته از بیمارانی که به دنبال خلق یک زیبایی ماندگار و دائمی در بینی خود هستند ، گزینه چاره سازی محسوب نمی شود. تزریق فیلر فرایندی با نتیجه موقتی است که تنها قابلیت رفع ناهمواری ها را دارا می باشد.

 

  

عوارض عمل بینی طبیعی

تمام فرایندهای عمل بینی نچرال ، صرفنظر از کلی یا جزئی بودن آنها ، می تواند درجه ای از عارضه و خطر را به دنبال داشته باشد. البته ، دکتر علی جاودانی ، با تاکید تعهد و احساس مسئولیت و در الویت قرار دادن ایمنی ، سلامت و منافع بیمار ، با حساسیت بالا تمام جوانب را مورد بررسی قرار داده و تمام تلاش خود را به کار می بندد تا جراحی بینی طبیعی در قالب استانداردهایی اجرا شود که دامنه عوارض جانبی را در حداقل سطح حفظ کند. او در طول جلسه مشاوره ، با هدف آگاهی رسانی به بیمار ، عوارض جانبی هر چند احتمالی در عمل بینی طبیعی را متذکر می شود:

  • عواض جانبی ناشی از بیهوشی
  • خونریزی
  • عفونت
  • بی حسی / درد
  • ناتوانی در تنفس از راه بینی
  • بی رنگ شدن پوست
  • تورم
  • نارضایتی از نتایج عمل دماغ طبیعی
  • عوارضی که نیاز به انجام عمل بینی ترمیمی را الزامی می گرادند.

دکتر علی جاودانی ، بهترین پزشک جراحی بینی طبیعی در تهران در طول جلسه مشاوره ، مشتاقانه پاسخگوی سوالات بیماران بوده و طرح درمان را به گونه ای ترسیم می کند که تمامی جنبه ها در آن مد نظر قرار گرفته شود.

طرفداران عمل بینی طبیعی

شاید شما هم بخواهید بدانید که چه کسانی بیشتر به انجام جراحی بینی به صورت طبیعی  تمایل دارند؟ به طور کلی می توان اظهار نمود که با توجه به نتیجه نچرال این مدل از رینوپلاستی و میزان رضایتی که به همراه دارد ، تقریبا همه افراد را به سمت خود جذب می کند.

می توان گفت از بین آقایان و خانم ها ، جراحی بینی طبیعی در میان آقایان طرفداران بیشتری دارد. علت اصلی این امر حفظ شدن مردانگی چهره آنان است. مدل های عروسکی بینی ، به دلیل مشخصه هایی که دارند ، نمی توانند هماهنگی مطلوبی را در صورت های مردانه ایجاد کنند. بر خلاف چهره های زنانه که بخاطر ظرافت بیشتر ، برای بینی های عروسکی هم مناسب هستند.

عمل بینی استخوانی با مدل طبیعی

بی شک کسانی که دارای دماغ استخوانی هستند می توانند به نتایج فوق العاده ای از عمل بینی طبیعی در تهران برسند. این بینی ها از بافت های منسجم و مستحکمی تشکیل شده که زمینه خوبی برای اعمال تغییرات هستند. نما بدست آمده از جراحی بینی استخوانی به صورت طبیعی ، به قدری نچرال است که امکان دارد اطرافیان در نگاه اول متوجه عملی بودن بینی نشوند

تا چند وقت بعد از عمل بینی طبیعی خونریزی نرمال است؟

تعداد زیادی رگ خونی در بینی وجود دارد که آسیب دیدگی آنها در طول جراحی بینی طبیعی منجر به خونریزی بینی بعد از عمل می شود. در طول این فرایند جراح تلاش می کند تا کمترین آسیب ممکن به رگ ها وارد شود تا میزان خونریزی به حداقل برسد. برای پیشگیری از بروز خونریزی بعد از عمل بینی طبیعی دستورالعمل هایی در اختیار بیمار قرار می گیرد که ملزم به اجرای آنها می باشد. برخی از این دستورالعمل ها شامل جلوگیری از وارد آمدن فشار به بینی از طریق به حداقل رساندن فعالیت های فیزیکی و اجتناب از خم کردن سر می باشد. این اقدامات با هدف کاهش فشار خون در بینی انجام می شود.

اجتناب از مصرف داروهای رقیق کننده خون از قیبل آسپرین یا ویتامین ای نیز راهکار دیگری برای کاهش خونریزی بعد از عمل بینی طبیعی است. مرطوب نگه داشتن بینی هم توصیه دیگری است که با هدف به حداقل رساندن خونریزی بینی بعد از عمل انجام می شود. به طور کلی خونریزی بعد از جراحی در یک دوره زمانی بسیار محدود یک یا دو روزه در سطح خفیف اتفاق افتاده و پس از آن با بهبود بینی رفع می شود.

کیپ بودن بینی بعد از عمل بینی طبیعی

گرفتگی بینی یکی از عوارض رایجی است که بعد از جراحی بینی طبیعی ممکن است بوجود آید. یکی از دلایل آن پانسمانی است که در دوره بهبود در داخل بینی قرار داده می شود. این نوع گرفتگی با خارج شدن پانسمان بهبود می یابد. عوامل دیگری که می تواند موجب کیپ شدن بینی شود انحراف تیغه بینی است که البته در صورت سپردن جراحی به دست یک جراح بینی طبیعی خوب این مشکل در زمان جراحی درمان خواهد شد. برخی افراد در زمان تشدید حساسیت و آلرژی یا ابتلا به مشکلات سینوسی یا به علت داشتن پولیپ بینی دچار گرفتگی بینی می شوند که هر یک از این موارد با روش درمان مربوط به خود قابل درمان می باشد. رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی می تواند به میزان قابل ملاحظه ای گرفتگی بینی بعد از عمل را بهبود بخشد.

سوالات پر تکرار درباره عمل بینی طبیعی

  • سن مناسب برای جراحی بینی نچرال چه سنی است؟

زمان مناسب برای جراحی بینی طبیعی زمانی است که بینی شما به بلوغ و رشد کامل رسیده باشد. این رشد معمولاً در 18 سالگی تکمیل می شود. البته در برخی افراد ، این اتفاق زودتر و در برخی ، دیرتر می افتد. نهایتاً پزشک شما با انجام بررسی و آزمایشات لازم ، این موقعیت را مورد شناسایی قرار می دهد.

  • آیا جراحی دماغ طبیعی یک ضرورت است؟

مادامی که دغدغه شما از انجام عمل بینی طبیعی ، بهبود ظاهر بینی باشد ، هیچ اجبار و ضرورتی در انجام آن وجود ندارد. در برخی موارد ، بینی دچار یک مشکل عملکردی یا فانکشنال می باشد و اختلالاتی را در زندگی روزمره به وجود می آورد. در چنین شرایطی برای بهبود کیفیت زندگی لازم است بینی تحت عمل قرار گیرد. این فرایند یک تصمیم کاملاً شخصی محسوب می شود.

  • آیا عمل بینی نچرال فاصله چشم ها را تغییر می دهد ؟

یکی از اهداف عمل بینی طبیعی ، خلق هارمونی در صورت است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این فرایند ، چهره شما را بهبود می بخشد.

  • آیا در جراحی بینی طبیعی از تامپون استفاده می شود؟

استفاده از تامپون ، در طول چند روز اول بعد از پروسیجر ، مزایای زیادی را به همراه دارد. اگر تامپون در بینی استفاده نشود ، عوارض جانبی را به دنبال خواهند داشت. باید به خاطر داشته باشید که تامپون ها بسیار سبک بوده و در یک لوسیون آنتی بیوتیک به طور کامل غلتانده شده اند و به راحتی از بینی خارج می شوند.

  • آیا استفاده از اسپلینت بعد از جراحی دماغ طبیعی ضروری است؟

اسپلینت به مدت یک هفته تا ده روز بر روی بینی قرار داده می شود. هدف از قرار دادن آن بر روی بینی ، کمک به چارچوب تازه شکل داده شده بینی برای رسیدن به پایداری می باشد. باید از اسپلنت بینی خود تا زمان برداشته شده با دقت مراقبت کرده و از خیس شدن آن خودداری کنید.

  • در عمل بینی طبیعی از چه تکنیکی استفاده می شود؟

جراحی بینی طبیعی تحت تکنیک های مختلفی قابل اجرا می باشد. تعیین تکنیک مناسب برای بینی هر بیمار ، متناسب با نیازهای او انجام می گیرد.

  • آیا می توان بعد از جراحی طبیعی بینی ، عینک زد ؟

جراحان بینی توصیه می کنند که بعد از جراحی هیچ فشاری به بینی وارد نکنید. در صورت لزوم استفاده از عینک ، سعی کنید آن را در موقعیتی قرار دهید که به بینی فشاری وارد نکند. مثلاً می توانید عینک را به پیشانی تکیه دهید.

5/5 - (1 امتیاز)