بینی تنها با هدف زیبایی تحت جراحی قرار نمی گیرد بلکه وظایف مهمی را در تنفس بر عهده دارد که در طول عمل بینی ، بهبود کیفیت ساختارهای این اندام برای انجام این وظیفه محوله شان نیز مد نظر قرار داده می شود. در طول این جراحی ، تکنیک های متفاوتی به کار گرفته می شود که همگی یک هدف را دنبال می کنند : خلق یک بینی زیبا با عملکرد مناسب، یکی از این تکنیک ها ، عمل بینی گوشتی است که برای بینی هایی به کار برده می شود که به دلیل ویژگی های خاص خود ، با عنوان بینی گوشتی نامگذاری شده اند. دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی در تهران بعد از انجام معاینات لازم و تعیین نوع بینی ، طرح درمان مناسب را ترسیم می کند.

فهرست مطالب

مدل عمل بینی گوشتی

زمانی که تصمیم می گیرید برای جراحی بینی گوشتی تان اقدام کنید ، با گزینه مدل بینی روبرو می شوید. امروزه مدل های متنوعی از قبیل بینی طبیعی ، بینی فانتزی و بینی نیمه فانتزی ابداع شده اند که ویژگی های منحصر به فرد هر یک از آنها باعث متمایز شدن شان از یکدیگر شده است.

مدل بینی طبیعی : در این مدل ، زاویه بین لب و بینی حدوداً بین 90 تا 95 درجه تنظیم می شود و پل بینی صاف و بدون قوس می باشد. تغییرات ایجاد شده در عمل بینی گوشتی طبق این مدل به گونه ای است که همانطور که از نام آن پیداست ، طبیعی ترین شکل را در بینی خلق نماید گویی که فرد از همان بدو تولد صاحب این بینی خارق العاده و زیبا بوده است.

مدل بینی فانتزی : این مدل که با نام مدل بینی عروسکی نیز شهرت دارد و الهام گرفته از بینی عروسک زیبای باربی است ، یکی از پر طرفدارترین مدل ها در میان بانوان می باشد که دوستدار ظرافت هستند. زاویه بین لب و بینی در این مدل تا 105 درجه نیز می رسد و قوس روی پل بینی ، خصوصاً از نمای نیمرخ ، قابل مشاهده تر است. اندازه بینی در این مدل ، بسیار کوچک بوده و به واسطه این کاهش اندازه بینی ، لازم است که جراحی بینی گوشتی به دست یک جراح ماهر و با تجربه انجام شود تا عملکرد تنفس با مشکل روبرو نگردد. مدل بینی عروسکی به دلیل ویژگی های خاص بینی گوشتی ، چندان قابل اجرا بر روی این نوع بینی نمی باشد.

مدل بینی نیمه فانتزی : این مدل حد فاصل بین مدل بینی طبیعی و مدل بینی فانتزی محسوب می شود. در این مدل ، قوس روی پل بینی با انحنای کمتر در مقایسه با مدل بینی عروسکی ، همچنان ایجاد می شود و زاویه بین لب و بینی بیمار ، در دامنه بین 95 تا 100 درجه متغیر است. در این مدل ، اندازه بینی به شدت مدل بینی عروسکی کوچک نمی شود.

می توان برای بینی های گوشتی قوس ایجاد کرد ؟

عمل بینی گوشتی معمولا بدون قوس یا یا قوس کم انجام می شود ؛ چرا؟ با توجه به ضخیم بودن پوست دماغ گوشتی و ساختار نه چندان محکم آن ، جراح نمی تواند حد زیادی از تغییرات از جمله قوس دار کردن بینی را اعمال نماید. بهترین جراح بینی گوشتی بعد از برانداز کردن بینی تصمیم میگیرد که تا چه حد قوس دار کردن بینی مجاز هست.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

شما برای جراحی برنامه ریزی کرده اید و تاریخ آن به سرعت در حال نزدیک شدن است. در این مرحله باید ها و نباید هایی وجود دارد که بهترین جراح بینی گوشتی به شما توصیه می کند و قبل از جراحی ملزم به رعایت آنها هستید. این توصیه ها شامل موارد زیر می باشد:

باید ها :

  • در این عمل جراحی ، وقتی بدن سالمی داشته باشید ، ریسک جراحی کاهش یافته و شانس شما برای بهره مند شدن از یک ریکاوری هموار و سریع شتاب می گیرد. ما به شما توصیه می کنیم غذاهای حاوی فیبر را در رژیم غذایی تان بگنجانید چون این کار به کاهش تاثیرات گوارشی از قبیل یبوست که اغلب در اثر دریافت مواد بیهوشی اتفاق می افتد ، کمک می کند. همچنین باید از مصرف الکل اجتناب کرده و مصرف ویتامین C و روی را فراموش نکنید. در برخی موارد مصرف آهن نیز می تواند تاثیر مثبتی بر روی سرعت گرفتن فرایند بهبود بر جای گذارد.
  • با یکی از دوستان یا نزدیکان ، هماهنگی های لازم را جهت بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی و بازگرداندن شما به منزل بعد از تکمیل فرایند ، انجام دهید.
  • حداقل یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید تا یک دوره بهبود بی دغدغه را سپری کنید. حتماً کمپرس سرد را تهیه کرده و در منزل قرار دهید تا در دوره بعد از جراحی ، برای کمک به کاهش تورم و کبودی مورد استفاده قرار دهید.

نباید ها :

  • در کنار باید های قبل از عمل بینی گوشتی ، نبایدهایی نیز وجود دارد که ملزم به اجرای آن هستید. در روز جراحی ، آرایش نکنید و از انداختن زیورآلات خودداری کنید.
  • از مصرف برخی داروها از قبیل داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ، ویتامین ای ، برخی مکمل های گیاهی در طول دو هفته منتهی به روز عمل ، خودداری کنید. این مواد در فرایند جراحی اختلال ایجاد می کند.
  • از موعد مقرر شده توسط جراح از استعمال سیگار خودداری کنید. استعمال سیگار ، به دلیل تاثیر بر روی رگ های خونی باعث کند شدن فرایند بهبود می شود.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

فرایند جراحی بینی گوشتی به منزله یک زنجیر می باشد که حلقه های آن به هم پیوسته هستند و بمنظور حفظ انسجام و به هم پیوستگی زنجیر فرایند جراحی دماغ گوشتی لازم است تمامی مراحل آن با دقت زیاد ، رعایت شود. یکی از این مراحل ، مراقبت های بعد از عمل می باشد. برخی از این اقدامات به شرح زیر است:

  1. داروهای توصیه شده توسط پزشک را با دقت و طبق دستور مصرف کنید.
  2. در صورت شدید بودن خونریزی و درد ، موضوع را به دکتر عمل بینی گوشتی اطلاع دهید.
  3. برای مدت زمان توصیه شده پزشک ، از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کرده و به اندازه کافی استراحت کنید تا بدن شما انرژی لازم برای بهبود یافتن را داشته باشد.
  4. از زخم ها به روش آموزش داده شده توسط دکتر جراحی بینی گوشتی مراقبت کنید.
  5. فین نکنید. فین کردن فشار زیادی به بینی وارد کرده و می تواند به بافت های به تازگی درمان شده آسیب برساند.
  6. مراقب باشید گچ بینی خیس یا جابجا نشود.
  7. با توجه به الزامی بودن رعایت بهداشت دهان ، در زمان مسواک زدن ، این کار را به آرامی انجام دهید تا فشار به بافت بینی تان وارد نشود.
  8. حتی المقدور از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، خودداری کنید.

عوارض جراحی بینی گوشتی

جراحی زیبایی بینی گوشتی نیز مانند هر فرایند جراحی دیگری دارای ماهیت تهاجمی می باشد ، بنابراین می توان بروز عوارض عمل بینی گوشتی نیز انتظار داشت. محدود بودن عوارض جانبی تا حد زیادی به مهارت بهترین جراح بینی گوشتی در اجرای فرایند وابسته است. بنابراین به منظور به حداقل رساندن این عوارض و عدم نیاز به عمل ترمیمی بینی ، قدم ما در انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی ، بسیار حائز اهمیت است. دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی شمال غرب تهران ، منطقه سعادت آباد به داوطلبین جراحی بینی گوشتی متذکر می شود که کوتاهی در انجام تحقیقات کامل برای برگزیدن یک جراح خوب ، می تواند پیامدهای منفی را به همراه داشته باشد که گاهاً غیر قابل جبران بوده و تاثیرات روانی و ظاهری نامطلوبی را بر جای می گذارد.

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

عمل بینی گوشتی به واسطه ویژگی های منحصر به فرد این نوع بینی ، یک فرایند چالش برانگیز است. در واقع می توان ایرادات بسیاری را در این نوع بینی بر شمرد که باید برای رسیدن به یک بینی استاندارد و زیبا ، رفع شود. رفع این ایرادات ، دستان هنرمند جراح بینی گوشتی را می طلبد که با ترکیب علم و هنر خود بتواند یک اثر هنری زیبا و مثال زدنی را خلق نماید. دکتر علی جاودانی در تشریح چالش های جراحی بینی گوشتی ، ساختار غضروفی ضعیف این نوع بینی را مورد اشاره قرار می دهد که در گذشته ، به دلیل دنبال کردن یک روش کوکی کات در تمام جراحی های بینی ، متاسفانه ، نتیجه عمل زیبایی بینی گوشتی ، بعد از مدتی به طور کامل تخریب شده و بینی به دلیل عدم توان حفظ شکل ایجاد شده در طول عمل بینی گوشتی ، دچار بد شکلی می شد. وی در ادامه توضیحات خود بیان می کند که امروزه با استفاده از تکنیک پیوند غضروف ، این معضل بزرگ حل شده است و ساختار بینی تا اندازه ای تقویت می شود که بتواند به خوبی شکل جدید را مورد پشتیبانی قرار دهد. بدون شک اجرای چنین فرایند پیچیده ای ، جز در سایه سپردن جراحی دماغ گوشتی به دست یک جراح ماهر و با تجربه ، میسر نمی باشد. قطعاً هدف نهایی شما از این فرایند این است که صاحب بینی زیبایی شوید که از سوی خودتان و همگان ، تحسین برانگیز باشد. پس برای تحقق این هدف ، وظیفه خود را در مرحله تحقیق و انتخاب جراح بینی گوشتی خوب ، به درستی انجام دهید.

فیلم عمل بینی گوشتی 

هزینه عمل بینی گوشتی در تهران

زمانی که برای جراحی بینی گوشتی خود تصمیم گیری می کنید ، بینی شما باید در طول جلسه مشاوره توسط جراح بینی منتخب تان معاینه شود. در طول این معاینه ، دامنه تغییرات لازم ، نوع تکنیک مورد نیاز برای عمل دماغ گوشتی ، و بسیاری فاکتورهای دیگر مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از موارد مورد بررسی در طول این جلسه ، قیمت عمل بینی گوشتی می باشد که تا قبل از انجام معاینات لازم و بررسی جوانب تاثیر گذار ، تعیین این هزینه ، امکان پذیر نخواهد بود. پزشک در برخی موارد ، آزمایشاتی را توصیه می کند که انجام آنها برای ترسیم یک طرح درمان بی عیب و نقص ، الزامی است. نوع بیهوشی ، عمومی یا بی حسی ، دارای دامنه هزینه متفاوتی می باشند. برخی جراحی های بینی گوشتی تحت بیهوشی عمومی و برخی تحت بی حسی موضعی انجام می شود. هزینه اتاق عمل و امکانات فراهم شده برای جراحی نیز یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار بر روی قیمت جراحی بینی گوشتی است. بعلاوه ، موقعیت جغرافیایی محل درمان ، هزینه این فرایند را در یک دامنه نوسانی قرار می دهد. برای مثال اگر قصد دارید جراحی بینی گوشتی تان را به دست بهترین جراح بینی گوشتی تهران بسپارید ، هزینه درمان شما با شهرهای دیگر ، متفاوت خواهد بود. حتی در این کلان شهر ، هزینه درمان در مناطق مختلف ، متفاوت است. برای مثال هزینه ای که برای فرایند توسط بهترین جراح بینی در شمال غرب تهران مقرر می شود با هزینه این فرایند در سایر مناطق تهران یکسان نمی باشد.

عمل بینی گوشتی بدون جراحی

یکی از نکاتی که از نظر دکتر علی جاودانی در بسیار حائز اهمیت است ، وسعت بخشیدن به دامنه آگاهی بیماران در خصوص آناتومی بینی به طور کلی و جراحی بینی گوشتی به طور خاص می باشد. زمانی که بیمار با آناتومی بینی آشنایی کامل پیدا کند ، خود به این حقیقت اذعان می نماید که عمل رینوپلاستی در انواع مختلف خود ، جز از طریق جراحی امکان پذیر نبوده و تبلیغاتی از قبیل عمل دماغ گوشتی بدون جراحی ، چیزی جز یک دام برای کسب منافع شخصی نمی باشد.

آیا نتیجه عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

یکی از دغدغه های بیمارانی که بینی آنها گوشتی است ، این است که آیا نتیجه جراحی بینی گوشتی به شکل اولیه خود بازمی گردد یا یک نتیجه ماندگار است ؟ توصیه دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی گوشتی در شمال غرب تهران به شما این است که باور قدیمی بازگشت پذیر بودن بینی گوشتی به شکل اولیه خود را از ذهن تان دور بیاندازید. او در ادامه شرح می دهد که امروزه به مدد پیشرفت های رخ داده در علم و تکنولوژی و از جمله حوزه جراحی زیبایی بینی ، با استفاده از روش هایی از قبیل پیوند غضروف ، چارچوب بینی به گونه ای تقویت می شود که کلیه تغییرات و اصلاحات ایجاد شده در بینی در طول عمل بینی گوشتی ، شکل خود را برای همیشه حفظ خواهد نمود.

ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی

یکی از ویژگی های بینی گوشتی ، ضخیم بودن پوست آن است. ضخیم بودن پوست ، جراحی دماغ گوشتی را اندکی چالش برانگیز تر می کند ، علاوه بر اینکه در دوره بهبود ، همین ضخامت پوست باعث می شود که تورم ، در برابر فروکش کردن ، مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. بنابراین معمولاً زمان بیشتری طول می کشد تا تورم بینی گوشتی فروکش کرده و نتیجه نهایی عمل بینی گوشتی نمایان شود. تورم در دو فاز اولیه و ثانویه فروکش می کند. در فاز اولیه که معمولاً چند هفته اول بعد از جراحی بینی گوشتی را به خود اختصاص می دهد ، سرعت از بین رفتن ورم بینی ، یک شیب صعودی را طی می کند. بخش عمده ورم ، در این فاز از بین می رود. در فاز دوم ، سرعت فروکش کردن ورم بینی گوشتی ، به کندی پیش می رود و تقریباً تا یک سال زمان لازم است که این ورم به طور کامل از بین رفته و نتیجه نهایی آشکار شود. پزشک در فاز اول ، دستورالعمل هایی را به شما توصیه می نماید که در سرعت بخشیدن به از بین رفتن تورم بعد عمل دماغ گوشتی بسیار کمک می کند.

چسب زدن بعد از عمل بینی گوشتی

بعد از جراحی بینی گوشتی ، سیستم ایمنی وارد عمل می شود و در تلاش برای بهبود دادن بخش آسیب دیده بدن ، تورم بعنوان عارضه جانبی ، در بینی نمایان می شود. علیرغم طبیعی بودن این تورم ، پزشک اقدماتی را جهت کنترل و سرعت بخشیدن به فروکش کردن ورم بینی ، توصیه می کند. یکی از این اقدامات ، چسب زدن به بینی می باشد که دوره آن متناسب با شدت تورم و میزان مقاومت آن در برابر فروکش کردن متغیر است. چسب زدن به بینی در طول یک دوره یک الی دو ماهه بعد از عمل بینی گوشتی ، علاوه بر کمک کردن به فروکش تورم ، به بافت های تازه شکل داده شده کمک می کند تا با شکل جدید خود هماهنگ شده و بر روی پوست بینی نیز در سازگار شدن با چارچوب جدید ، اثر می گذارد.

🌟 پیروی از موارد زیر ، شما را به یک نتیجه فوق العاده از جراحی بینی گوشتی می رساند :

  1. بهترین جراح بینی گوشتی را برای خود انتخاب کنید تا با تکیه بر علم خود و تسلطی که بر عمل بینی گوشتی دارد ، بینی را به بهترین نحو جراحی کند.
  2. یادتان باشد مدل درستی را انتخاب کنید . مدل های که تغییر زیادی را روی بافت های بینی ایجاد می کنند ، ریسک بالایی را برای رسیدن به نتیجه ایده آل خواهند داشت. هر چه مدل به حالت طبیعی تر نزدیک باشد ، مناسب تر است.
  3. انتظارتان از نتیجه جراحی بینی گوشتی معقول و واقع بینانه باشد.

مشکلات تنفسی و بویایی بعد از جراحی بینی گوشتی

ممکن است شما هم هم بعد از عمل کردن بینی گوشتی تان متوجه دشواری در عمل تنفس شوید و این مسئله شما را نگران سازد. این نکته را در نظر داشته باشید که وقتی بافت ها دستخوش تغییراتی می شوند ، در ابتدا به حالت ورم کرده در می آیند و سپس با گذشت زمان ، کم کم بهبود پیدا می کنند. تا زمانی که ورم در ساختار بینی وجود داشته باشد ، این انتظار را داشته باشید که نفس کشیدن از حالت طبیعی کمی دشوار تر باشد ؛ آن هم به دلیل تنگ تر شدن مسیر عبور هوا است.

متورم شدن بینی گوشتی ، علاوه بر تنفس ، بویایی را هم مختل می کند. به طوری که فرد تا مدتی نمی تواند به طور کامل متوجه عطر و بوی هرچیز معطری شود. اما در مجموع ، چنانچه طی عمل بینی گوشتی آسیب جدی به بافت و عصب های بینی وارد نشده باشد ، دو مورد نامبرده موقتی تلقی شده و همانطور که گفته شد با طی شدن روند ریکاوری ، بهبود پیدا می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)