با همه چیز در مورد عمل بینی ترمیمی را می دانید ؟ اگر به عمل ترمیمی بینی نیاز دارید به نکاتی که در ادامه برای شما توضیح داده ایم ، دقت کنید. آیا از نتیجه جراحی بینی خود ناراضی هستید و بینی شما دچار ایرادات ظاهری و مشکلات فانکشنالی شده است که اصلاً انتظار آن را نداشتید؟ آیا نتیجه عمل تان موفقیت آمیز نبوده و رویای تان از داشتن یک بینی زیبا با عملکرد مطلوب ، محقق نشده است. خوشبختانه ، عمل ترمیمی بینی ، به دستان هنرمند بهترین جراح ترمیم بینی در تهران ، سعادت آباد ، شمال غرب تهران ، غرب تهران ، شمال تهران ، می تواند این دغدغه شما را رفع نموده و با خلق یک نتیجه موفقیت آمیز ، رویای شما را در داشتن یک بینی زیبا ، به واقعیت مبدل کند. عمل بینی ترمیمی به مهارت و ظرافت نیاز دارد. ساختارهای بینی ، بسیار ظریف هستند و بینی به عنوان برجسته ترین عضو صورت ، کوچکترین ایرادات این عضو را به صورت برجسته نشان داده  و حتی زیبایی سایر بخش های صورت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می توان حدس زد که دستیابی به نتایجی منطقی و کانتوری طبیعی در این اندام ، تا چه اندازه می تواند با اجرای صحیح فرایند عمل جراحی ، ارتباط مستقیم داشته باشد. متاسفانه ، در برخی موارد ، نا آگاهی یا کوتاهی بیماران در مرحله تحقیق برای یافتن بهترین جراح بینی ، نتایجی نارضایت بخش را از این فرایند بر جای گذاشته و نیاز به انجام عمل جراحی بینی ترمیمی را الزامی می نماید. دلایل مختلفی وجود دارد که به واسطه آن ، بیماران ، جراحی بینی ثانویه یا ریویژن بینی را برمی گزینند در این مقاله دکتر علی جاودانی توضیحات جامع و کاربردی در خصوص عمل ترمیمی بینی مطرح نموده اند که توصیه می شود زمان بگذارید و مقاله جراحی ترمیمی بینی را تا انتها مطالعه کنید.

محتوا پنهان

فهرست مطالب

داوطلب ایده آل عمل ترمیمی بینی

  • اگر نتیجه به دست آمده از جراحی بینی اولیه صد در صد برای شما رضایت بخش نبوده و اهداف منطقی را در پی اجرای این فرایند به دنبال آن بوده اید ، به دست نیاورده اید ، داوطلب ایده آلی برای جراحی بینی ترمیمی محسوب می شوید. علائم زیر می تواند به شما در تصمیم گیری برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی ثانویه کمک کند.
  • از شکل ظاهری بینی خود ناراضی هستید. سطح عدم رضایت از نتایج به دست آمده از جراحی بینی اولیه ، یکی از مهم ترین مولفه ها در اقدام به انجام عمل ترمیمی بینی محسوب می شود. اگر بینی کوچک تر ، بیشتر برازنده صورت شما بوده است یا اگر قوز روی پل بینی همچنان خودنمایی می کند یا نوک بینی شما هنوز بدشکل است یا ایرادات دیگری در بینی وجود دارد که نگاه شما را به سمت خود جلب می کند ، جراحی ریویژن (عمل بینی ترمیمی) گزینه ایده ال شما برای رفع این دغدغه ها خواهد بود.
  • دشواری در تنفس یکی دیگر از مواردی است که فرد را به انجام عمل بینی ترمیمی سوق می دهد. متاسفانه مواردی دیده می شود که به دلیل عدم تسلط کامل جراح به چارچوب و آناتومی بینی و باریک شدن بیش از حد مجاری بینی ، مشکلات عملکردی در بینی ایجاد شده و مشکلاتی برای یک تنفس راحت به وجود می آید. این یک تجربه آزار دهنده است و می تواند نیاز به یک عمل بینی ترمیمی را الزامی نماید.
  • بعد از جراحی اولیه خود ، آسیب یا ضربه جدی به بینی وارد آمده و نتیجه عمل اولیه را تخریب کرده است. گاهی بدشانسی به بیمار رو کرده و بعد از صرف هزینه و وقت و خلق یک نتیجه زیبا ، یک اتفاق ناخوشایند مثل تصادف یا یک مشاجره فیزیکی ، چنان آسیبی را به دماغ وارد می کند که مثل یک قوطی رنگ پاشیده شده بر روی یک تابلوی زیبا ، یک اثر هنری را از بین می برد. جراحی بینی ترمیمی ، می تواند زیبایی از دست رفته را دوباره احیا کند.

بهترین زمان برای عمل ترمیمی بینی

مهم ترین فاکتوری که باید قبل از انجام جراحی بینی ترمیمی مد نظر قرار داده شود این است که آیا بینی بعد از عمل اولیه ، به اندازه کافی برای قرار گرفتن مجدد تحت یک جراحی دیگر ، بهبود پیدا کرده است یا خیر. معمولاً زمان انتظار برای قرار گرفتن تحت جراحی ترمیمی بینی ، 12 ماه می باشد. در طول این مدت ، بینی شما خصوصاً در طول ماه های اولیه ، تغییرات قابل ملاحظه ای یافته و در ماه های بعد از آن ، این تغییرات ، کمتر و کمتر می شود. آنچه در طول سه ماه اول بعد از رینوپلاستی اولیه ، یک مشکل عملکردی یا زیبایی به نظر می رسد ، معمولاً به طور خودبخود ، به مرور زمان ، رفع می شود. بنابراین سه ماه اول بعد از جراحی اولیه نمی تواند زمان خوبی برای قضاوت نتیجه جراحی و تصمیم برای انجام عمل ترمیمی بینی باشد. اگر مشکل ، ماندگار بود می توان برای قرار گرفتن تحت عمل بینی ترمیمی تصمیم گیری نمود. سپردن جراحی به دست یک جراح ماهر و با تجربه با بکارگیری تکنیک های پیشرفته و متناسب با نیازهای بیمار ، می تواند مشکلات موجود در بینی شما را درمان نماید.

هدف از جراحی بینی ترمیمی چیست؟

هدف اصلی از انجام عمل ترمیمی بینی به منظور رفع مشکلات موجود در بینی مانند انسداد مجاری ، شکل دهی نامناسب ، افتادگی غضروف و نوک بینی، زیادی روی در کوچک کردن و داشتن ظاهر مصنوعی بینی، باریک شدن بیش از حد بینی و عدم تقارن سوراخ ها و همچنین بروز جای زخم، گوشت اضافی و اسکار در اطراف بینی می باشد.

مزایای عمل بینی ترمیمی چیست؟

جراحی بینی ترمیمی در دوران بارداری

بانوانی که از نتیجه عمل ابتدایی خود راضی نیستند و برای عمل ترمیمی بینی اقدام می کنند ، ممکن است در مدت باقی مانده به موعد عمل متوجه بارداری خود شوند. حال سوال این است که می شود در زمان حاملگی برای عمل بینی ترمیمی اقدام کرد؟ توصیه اکید بهترین جراح ترمیم بینی برای مادران بارداری این است که هر گونه عمل زیبایی و غیر ضروری را به پس از زایمان موکول نمایند. بنابراین خانم هایی که پیش از عمل ترمیمی بینی برای متوجه این مسئله شده اند ، باید جراحی را کنسل نمایند.

اقدامات قبل از عمل ترمیم بینی

بهترین الگو برای ترسیم بهترین طرح درمان در راستای جراحی ثانویه بینی ، از نگاه دکتر علی جاودانی ، اجرای با کیفیت تمام بخش های فرایند ، از مراقبت های قبل از عمل بینی ترمیمی گرفته تا دوره ریکاوری بعد از آن می باشد. کوتاهی بیمار در عمل کردن به توصیه های جراح ترمیم بینی ، خط بطلان کشیدن بر فتح قله موفقیت در خلق یک نتیجه شگفت انگیز می باشد. دکتر علی جاودانی ، با اعتقاد به افزایش بهره وری بیشتر حاصل از یک کار تیمی ، اقدامات قبل از عمل بینی ثانویه را به شرح زیر مورد اشاره قرار می دهد:

  1. 3 تا 4 هفته قبل از عمل ترمیمی بینی کلیه تست های توصیه شده توسط پزشک را انجام داده و نتیجه را نزد او ببرید. پزشک از نتیجه آزمایشات در ترسیم طرح درمان ترمیم بینی استفاده می کند.
  2. هماهنگی های لازم برای مرخصی گرفتن از محل کار جهت سپری کردن دوره ریکاوری جراحی ترمیمی بینی را انجام دهید.
  3. مصرف سیگار و محصولات وابسته به آن را که باعث کاهش کیفیت بهبود زخم و طولانی شدن فرایند بهبود و بر جای ماندن جای زخم می شود را ترک کنید.
  4. 2 هفته قبل از جراحی ترمیمی بینی ، از خوردن و نوشیدن مکمل هایی که خطر خونریزی و کبودی را افزایش می دهد خودداری کنید. بعلاوه ، مصرف ایبوپروفن ، آسپرین ، ویتامین E ، روغن ماهی امگا 3 ، آجیل ، آووکادو و الکل ممنوع می باشد.
  5. کلیه داروهای تجویز شده توسط پزشک برای مصرف در دوره بعد از عمل بینی ترمیمی را تهیه کنید.
  6. 1 هفته قبل از جراحی بینی ترمیمی ، هماهنگی های لازم را با یکی از دوستان یا نزدیکان جهت بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی و بازگرداندن شما به منزل بعد از رینوپلاستی ترمیمی ، انجام دهید.
  7. دو روز قبل از عمل ترمیمی بینی ، مصرف قرص های آرنیکار را آغاز کنید.
  8. از شب قبل از جراحی ریویژن بینی ، چیزی نخورید و ننوشید.
  9. در روز جراحی ترمیم بینی ، از انداختن زیور آلات یا آرایش کردن خودداری کنید.
  10. بهتر است برای انجام جراحی ترمیمی بینی از جراحی اولیه 6 ماه الی 1 سال گذشته باشد.
  11. جراح با تجربه بالا در تکنیک ثانویه ترمیم بینی را انتخاب کنید.
  12. نگاه واقع گرایانه ای به عمل ترمیمی بینی داشته باشید.
  13. در انتخاب جراح بینی خود حساس بوده و بهترین را انتخاب کنید.
  14. حتما توصیه های پزشک را درباره جراحی ثانویه به خوبی گوش دهید.
  15.  

نقش پوست در عمل بینی ترمیمی - دکتر جاودانی

 

آیا عمل ترمیمی بینی نیاز به بیهوشی دارد؟

وقتی در طول عمل بینی ترمیمی در حالت شبیه به خواب قرار می گیرید در حالت بیهوشی هستید. نوع بیهوشی که جراحی شما تحت آن انجام می شود به درجه پیچیدگی جراحی و ترجیح جراح وابسته است. جراح نوع بیهوشی را انتخاب می کند که برای شرایط شما مناسب ترین باشد.

بیهوشی موضعی با داروی آرامبخش یکی از گزینه های بیهوشی است که اغلب در ستینگ های سرپایی انجام می شود. این بیهوشی به بخش کوچکی از صورت محدود بوده و با تزریق داروهای بی حسی در بافت های بینی انجام می شود. سپس از طریق IV یا همان لوله کوچک تعبیه شده در رگ دست، گردن یا قفسه سینه داروهای آرامبخش وارد جریان خون می شود. همه این فرایندها شما را در طول جراحی ترمیمی بینی در حالت آرامش قرار می دهد ولی در حالت خواب کامل قرار نخواهید گرفت.

بیهوشی عمومی روش دیگری برای عمل ترمیمی بینی است که کل بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود که در طول عمل ترمیم بینی در حالت خواب کامل قرار بگیرید. زمانی که تغییرات بزرگ در بینی مورد نیاز باشد، بیهوشی عمومی گزینه منتخب جراح خواهد بود.

منظور از عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی چیست ؟

همانطور که در پاراگراف فوق توضیح داده شد ، در برخی از تکنیک های بیهوشی ، فرد نیمه هوشیار است ؛ یعنی به طور کامل به خواب فرو نمی رود و حتی متوجه است که در اطراف او چه می گذرد. این روش در واقع همان عمل بینی ترمیمی با بی حسی موضعی است.

نقش پوست در عمل بینی ترمیمی

پوست مانند کاور ، ساختار و کانتور بینی را پوشش داده و در حالت ایده آل ، نتیجه زیبای عمل جراحی را به نمایش می گذارد. ضخامت پوست نقش مهمی در سرعت فروکش کردن تورم بخصوص در جراحی ترمیمی بینی دارد. در جراحی بینی ترمیمی ، پزشک باید با بافت اسکار زیر پوست و نیز ضخامت پوست مقابله کند. در واقع این چالشی است که دکتر ترمیم بینی با آن دست و پنجه نرم می کند. مقدار اسکار و بافت سفتی که بعد از رینوپلاستی اولیه شکل گرفته است ، اغلب در بیماران دارای پوست بینی ضخیم تر ، بیشتر است و همین امر ، فرایند عمل بینی ثانویه را دشوار تر می کند. اینجاست که مهارت و تجربه دکتر خوب عمل ترمیمی بینی ، پا به میدان می گذارد و با به کار گیری دستاوردهایی منحصر به فرد و بهبود شکل ظاهر و عملکرد بینی ، بهبود چشمگیری را خلق می نماید.

به کارگیری گرافت در عمل جراحی بینی ثانویه

گرافت در عمل بینی ثانویه - دکتر جاودانی

جراح بینی ترمیمی از انواع گرافت های غضروفی در فرایند ترمیم بینی استفاده کرده و در خصوص بهترین گزینه با بیمار خود گفتگو می کند. هر نوع غضروفی دارای مزایا و معایب خود را دارد به طور کلی ، جراح عمل بینی ثانویه در تهران ، نقش مهمی در تعیین بهترین گزینه برای خلق بهترین نتیجه دارد.

غضروف سپتوم ، غضروفی است که از سپتوم یعنی دیواره جدا کننده حفره بینی گرفته می شود. در عمل ریویژن ، اغلب این بخش از بینی به دلیل آسیب های وارد شده در جراحی اولیه ، اغلب فاقد مقدار کافی غضروف ، جهت استفاده در طول فرایند عمل بینی ترمیمی می باشد.

گرافت غضروف گوش تکنیک دیگری است که در طول عمل ترمیمی بینی ، دکتر بینی ترمیمی ، از غضروف گوش برای ترمیم بینی و تغییر شکل ظاهری بینی استفاده می کند. غضروف گوش در مقایسه با غضروف سپتوم نرم تر است و دارای قابلیت شکل دهی بهتر می باشد.

گرافت غضروف دنده نیز دارای ان مزیت است که به مقدار زیاد ، بدون بوجود آوردن اختلال در عملکرد دنده ها ، قابل برداشت می باشد. این غضروف ، سفت تر است. تکنیک گرافت غضروف ، طی فرایند جراحی ترمیمی بینی به روش باز انجام می شود و زمانی که جراح ، به اصلاحات مورد نظر دست پیدا کرد ، برش کوچک ایجاد شده در پوست بینی در موقعیت استراتژیک با استفاده از بخیه های جذبی یا غیر جذبی ، بسته می شود.

پروتز در عمل ترمیمی بینی

پروتز در جراحی بینی ترمیمی - دکتر جاودانی

پروتز ، ایمپلنتی است که به صورت یک جسم خارجی در بدن قرار داده می شود. این ایمپلنت ها اغلب از جنس سیلیکون یا گورتکس هستند و قطعه های بی خطری برای بدن می باشند که به صورت سفارشی ، متناسب با نیازهای بینی بیمار جهت عمل ترمیمی بینی ، قابل تهیه می باشند.

عمل ترمیم شکستگی بینی

اگر شکستگی بینی باعث ایجاد تغییر شکل در آن شده باشد، با عمل ترمیم شکستگی بینی می توان علاوه بر رفع شکستگی، آن را شکل دهی نمود. اگر شکستگی باعث آسیب دیدن سپتوم بینی یا پارگی آن شده باشد می تواند نفس کشیدن از راه سوراخ های بینی را با مشکل روبرو کرده یا باعث ایجاد عفونت در آن شود. درمان انحراف ایجاد شده در سپتوم در پی جراحی ترمیمی تیغه بینی با نام سپتوپلاستی قابل درمان می باشد.

بهترین مدل برای عمل ترمیمی بینی

همانطور که می دانید ، می توان برای عمل کردن بینی خود یکی از سه مدل طبیعی ، فانتزی یا نیمه فانتزی را انتخاب کرد. اما آیا در عمل ترمیم بینی نیز به همان میزان رینوپلاستی اولیه ، دستمان در انتخاب مدل باز است؟ مثلا می توانیم از عمل بینی فانتزی برای ترمیم بینی کمک بگیریم یا اینکه فقط عمل بینی طبیعی قابل اجرا می باشد؟ قطعا فرایندهای ترمیمی با محدودیت هایی همراه هستند ؛ چرا که پیش از این یکسری تغییرات بر روی بافت موضع هدف اعمال شده است. بنابراین متقاضیان جراحی ترمیمی بینی باید در وهله اول بهبود و تناسب بینی با صورت را در نظر بگیرند ؛ هر چند ممکن است مدل مناسب برای عمل ترمیمی بینی ، دقیقا مطابق با سلیقه شان نباشد. مثلا ایشان تمایل به بینی عروسکی داشته اما با توجه به شرایط موجود ، مطلوب ترین مدل ، طبیعی می باشد. در این باره حتما مشاوره و راهنمایی های دکتر ترمیم بینی را در نظر بگیرید تا برای بار سوم به عمل ریویژن نیاز پیدا نکنید.

جلسه مشاوره با بهترین جراح بینی ترمیمی

همانطور که پیشتر در بخش انتخاب بهترین جراح بینی ذکر شد ، عمل ترمیمی بینی یک فرایند بسیار حساس می باشد که انتخاب بهترین جراح عمل بینی ترمیمی ، یک امر الزامی و صروری در آن محسوب می شود. دکتر علی جاودانی بهترین جراح بینی ترمیمی ، جلسه مشاوره را یکی از بخش های مهم در کل فرایند معرفی کرده و برگزاری آن را برای کسب اطلاعات مورد نیاز جهت ترسیم بهترین طرح درمان ، ضروری می داند.

در طول جلسه مشاوره ، بهترین دکتر عمل ترمیمی بینی تهران در خصوص تمام جزئیات جراحی قبلی شما سوالاتی را می پرسد. امروزه تکنیک های مختلفی وجود دارد که جراح با استفاده از آنها به اجرای فرایند می پردازد. کسب اطلاعات جامع تر در طول جلسه مشاوره می تواند پزشک را در انتخاب بهترین تکنیک عمل بینی ترمیمی ، یاری رساند. در طول این جلسه ، پزشک درباره دغدغه ها و انتظارات تان از نتیجه جراحی ترمیمی بینی ، سوالاتی می پرسد. او از شما می خواهد تا به طور شفاف آنچه در بینی تان برایتان آزار دهنده است ، بیان کنید. در صورت منطقی بودن و قابل تائید بودن انتظارات شما از نتیجه جراحی بینی ترمیمی از نگاه بهترین جراح بینی ، او طرح درمان را به سمت این اهداف جهت یابی می کند.

بر اساس سابقه پزشکی بیمار ، جراح باتجربه شما ، زمان مناسبی را برای اجرای فرایند درمان برای شما مقرر می کند. با توجه به اینکه شما قبلاً تحت جراحی بینی اولیه قرار گرفته اید ، از اینرو لازم است بدن  و بینی شما ، در شرایط مساعد برای قرار گرفتن تحت عمل بینی ثانویه قرار داشته باشند.

عمل ترمیمی بینی چگونه انجام می شود؟

بیمارانی که به دنبال عمل بینی ثانویه یا ریویژن بینی هستند ، بعلت تجربه ناموفق خود در عمل اولیه ، در خصوص یافتن بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران ، که از مهارت ها تجربه لازم برای یک دکتر جراحی ترمیمی بینی خوب برخوردار باشد ، با چالش هایی روبرو می شوند. این یک دغدغه مشترک برای تمام بیماران داوطلب عمل ثانویه بینی ، صرفنظر از محل سکونت آنها می باشد. پس صرفنظر از اینکه شما ساکن پایتخت ایران ، تهران باشید و به دنبال بهترین دکتر عمل ترمیمی بینی در تهران بگردید یا این جستجو را در سایر شهرهای کشور انجام دهید ، هدف یکی است. جراحی ثانویه بینی بر روی هر بیماری انجام می شود که عمل رینوپلاستی اولیه او ناموفق بوده و قصد دارد با جراحی مجدد بینی برای بار دوم یا سوم این ایرادات را رفع نماید. نحوه عمل بینی ترمیمی بنا به دلایل متعدد ، یک فرایند دشوار محسوب می شود.

جراحی مجدد بینی به روش بسته یا روش باز انجام می شود. طی عمل ترمیمی بینی ، اغلب پیوند غضروف برای پشتیبانی ساختار نوک و پل بینی مورد استفاده قرار می گیرد. غضروف سپتوم اغلب مورد استفاده قرار گرفته و در برخی موارد ، از غضروف سایر بخش های بدن مثل گوش و دنده استفاده می شود. بعد از رفع نواقص و ایرادات ، مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی در تهران ، درست مثل عمل جراحی اولیه ، لازم الاجرا می باشد. بیشتر بیمارانی که از نتیجه عمل خود ناراضی هستند ، از نتیجه ریویژن بینی خود راضی و خشنود خواهند بود.

عکسهای ترمیم بینی

عمل ترمیمی بینی چقدر طول می کشد؟

جراحی بینی ثانویه فرایندی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و مدت اجرای آن به علت پیچیده تر بودن آن در مقایسه با جراحی اولیه ، طولانی تر است. رینوپلاستی ترمیمی اغلب به 3 الی 4 ساعت زمان جهت تکمیل نیاز دارد.

عمل ترمیمی بینی تنها به این معنی نیست که یک بار عمل بر روی بینی شما انجام شده و به دلیل مطلوب نبودن نتیجه درمان ، جراحی برای بار دوم مورد نیاز است. در برخی موارد ، بیمار قبلاً چندین بار تحت جراحی بینی قرار گرفته است. متاسفانه این تجربه تلخ ، ماحصل بی دقتی در انتخاب جراح بینی خوب است که بتواند با یک بار جراحی بر روی بینی ، نتیجه تحسین برانگیزی را خلق کرده و بیمار را از قرار گرفتن تحت جراحی ثانویه یا ثالث معاف نماید. افرادی که از نتیجه جراحی یا جراحی های قبلی خود راضی نبوده و از موقعیت فیزیکی مطلوبی در بینی برخوردارند ، داوطلبین ایده آل برای عمل بینی ترمیمی محسوب می شوند. همچنین سیگاری نبودن و برخورداری از یک سبک زندگی سالم نیز می تواند فرد را برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی ترمیمی مستعد تر نماید.

درمان بافت اسکار با عمل ترمیمی بینی

در طول جراحی بینی برای ایجاد تنظیمات در چارچوب استخوانی و غضروفی بینی، ضربه هایی به بینی وارد شده و برش هایی در آن ایجاد می گردد. در پی این اتفاقات سلول های فیبروبلاست شروع به ترمیم فیبرهای کلاژن و سایر پروتئین ها می کنند تا به فرایند بهبود کمک کنند. به این ترتیب برای کمک به تقویت پوست آسیب دیده، بافت اسکار ضخیمی ایجاد می شود. در موارد جدی این بافت اسکار ضخیم می تواند مشکلات زیبایی را برای بیمار ایجاد کند. با استفاده از عمل ترمیمی بینی می توان بافت اسکار بدشکل بر جای مانده از جراحی بینی اولیه را برداشت. بافت اسکار بین غضروف و پوست ایجاد می شود. وقتی مقدار بافت اسکار شکل گرفته بیش از اندازه باشد نتیجه نهایی جراحی بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. روند برداشتن بافت اسکار با جراحی بینی ترمیمی یک فرایند پیچیده است که به دقت و تخصص بالای جراح نیاز دارد. در زمان عمل ترمیمی بینی برای برداشتن بافت اسکار اضافی پیشگیری از آسیب دیدن رگ های خونی و تمرکز بر روی بافت زیرجلدی، اسکار و چربی، بسیار حائز اهمیت است.

آیا جراحی بینی ترمیمی می تواند آبریزش بینی را درمان کند؟

ریوپلاستی اولیه یا فرایند عمل ترمیمی بینی ، می تواند مشکلات عملکردی متعددی از قبیل کج بودن سپتوم یا بزرگ بودن توربینت ها را درمان کند. آبریزش بینی ممکن است در اثر عوامل متعدد و فاکتورهای متنوعی به وجود آید. آدنوئیدهای بزرگ شده در پشت بینی یا بزرگ شدن اندازه توربینت ها نیز ممکن استبه بروز آبریزش بینی منجر شود. آلرژی ها و حساسیت های مرتبط با بینی نیز عامل آبریزش بینی محسوب می شوند.

در طول عملیات جراحی بینی ترمیمی، در صورت وجود ناهنجاری در آدنوئیدها، این بخش از بینی برداشته شده یا سوزانده می شود. بعلاوه، در صورتی که اندازه بزرگ توربینت ها بعنوان عامل آبریزش بینی تشخیص داده شود، فرایند کوچک کردن آنها با هدف درمان آبریزش بینی انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که جراحی بینی از نوع اولیه یا عمل ترمیمی بینی ، نمی تواند اثری در درمان آلرژی بر جای گذارد. البته، با اجرای این پروسیجر درمان در پی کوچک شدن اندازه توربینت ها، از شدت آلرژی هایی از قبیل گرفتگی بینی کاسته می شود. اگر قبل از عمل بینی مشکلاتی از قبیل آبریزش بینی ناشی از حساسیت را تجربه می کردید، ممکن است بعد از جراحی، این مشکلات مجدداً در سطحی خفیف تر بروز کند که به واسطه مصرف دارو قابل کنترل خواهد بود.

عمل ترمیمی نوک بینی 

عمل ترمیمی نوک بینی یا تیپ پلاستی پروسیجری جراحی برای شکل دهی و رفع ایرادات در نوک بینی یا غضروف بینی لترال پایینی و خلق یک شکل ظاهری جذاب تر با کانتوری چشم نواز تر می باشد. اگر ایرادات بر جای مانده از عمل بینی اولیه شما به نوک بینی تان محدود می شود این مینی پروسیجر جراحی می تواند یک روش فوق العاده برای رفع ناهنجاری های نوک بینی باشد.  

عکس های قبل و بعد از ترمیم بینی

 

 

عمل ترمیم افتادگی نوک بینی

افتادگی نوک بینی یکی از پیامدهای بالقوه در جراحی بینی است. در حین تغییرات رخ داده در بینی در طول سال اول بعد از جراحی، نوک بینی برخی بیماران در طول فرایند بهبود، دچار افتادگی می شود و به این ترتیب به عمل بینی ترمیمی برای رفع افتادگی نوک بینی نیاز پیدا خواهند کرد. قرار گرفتن تحت عمل ترمیمی بینی برای رفع این ایراد چیزی نیست که بتوان به راحتی برای آن تصمیم گیری کرد. هر فرایند تهاجمی دارای ریسک های مربوط به خود می باشد بنابراین انتخاب یک جراح با تجربه و ماهر کمک می کند تا علاوه بر به حداقل رسیدن عوارض، دوباره در معرض شکست بعد از جراحی بینی قرار نگیریم. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا افتادگی نوک بینی بعد از عمل، طبیعی است؟ وقتی ورم بینی در طول دوره بهبود فروکش می کند و بینی بیمار روند نرمال بهبود را سپری می نماید، برش ها شروع به جمع شدن می کنند و بافت بالای نوک بینی بالا کشیده می شود. همین امر باعث افتادگی نوک بینی می شود. در برخی موارد نیز نیروی جاذبه به طور طبیعی بینی را به سمت پایین می کشد. اگر چارچوب غضروفی موجود در بینی به اندازه ای قوی نباشد که بتواند نوک بینی را در موقعیت نرمال نگه داشته و با تاثیر نیروی جاذبه مقابله کند، نوک بینی ممکن است دچار افتادگی شود.

هر دو موارد فوق الذکر قابل پیش بینی بوده و با استفاده از تکنیک های مناسب می توان از بروز آنها پیشگیری کرد. یک جراح بینی خوب با در نظر گرفتن کشش نیروی جاذبه، قدرت چار چوب غضروفی و میزان انقباض برش ها، جراحی بینی را به گونه ای انجام می دهد که نوک بینی بعد از عمل اولیه دچار افتادگی نشود و انجام عمل ترمیمی بینی نیاز نباشد. یکی از علل اصلی افتادگی نوک بینی بعد از عمل اولیه، بی تجربگی جراح است. بنابراین یافتن یک جراح باتجربه و ماهر برای به حداقل رساندن احتمال افتادگی بینی بعد از عمل ضروری است.

عمل ترمیمی بینی چگونه می تواند بافت اسکار برجای مانده از عمل بینی اولیه را رفع کند؟

در طول رینوپلاستی اولیه برش هایی در بینی ایجاد می شود و استخوان و غضروف در موقعیت جدیدی قرار می گیرند. این اتفاقات سلول های فیبروبلاست را تحریک می کند تا برای کمک به بهبود، شروع به ترمیم فیبرهای کلاژن و پروتئین های دیگر نمایند. در طول همه این اتفاقات، بافت اسکار ضخیم برای کمک به تقویت پوست آسیب دیده شکل می گیرد. در دوره بهبود، اسکار از قرمز به سفید تغییر رنگ می دهد و معمولاً بین پوست و غضروف بینی جا خوش می کند. در موارد حاد، شکل گیری بافت اسکار می تواند نتیجه زیبایی جراحی را که چشم انتظارش بودید، دستخوش آسیب کند. بنابراین اگر به جایی رسیده اید که به دلیل شکل گیری بافت اسکار تمام پنبه ها رشته شده و اکنون نتیجه جراحی آن چیزی نیست که منتظرش بودید، باید دست به کار شوید و با یک تحقیق جامع یک متخصص جراحی بینی ترمیمی خوب را بیابید تا بتواند بدون آسیب رساندن رگ ها در بینی، بافت اسکار را بردارد. عمل ترمیمی بینی برای برداشتن بافت اسکار اغلب شامل باز کردن مجدد بینی، برش دادن بافت و شکل دهی مجدد به بینی می باشد. جراح مراقب است که بافت اسکار و غضروف را بیش از حد برندارد چون اگر بخش زیادی برداشته شود ساختار بینی ضعیف می شود و پیوند غضروف مورد نیاز خواهد بود.

آیا عمل بینی ترمیمی در مقایسه با عمل بینی اولیه دردناک تر است؟

عمل ترمیمی بینی و رینوپلاستی اولیه هر دو از نظر سطح درد ، در یک ردیف مشابه قرار دارند ، ولی با توجه به اینکه بینی یک بار دستخوش تغییر قرار گرفته است ، چارچوب آن اندکی حساس تر است. در جراحی ثانویه بینی ، الگوی وسیعی از عمل جراحی ، از ایجاد تغییرات جزئی در نوک بینی گرفته تا درمان یک ناحیه کوچک ، برای قرار دادن استخوان ها و غضروف بینی در موقعیت مناسب و خلق شکل و چارچوب مطلوب گسترده شده است. به عبارت دیگر ، می توان گفت که با توجه به متفاوت بودن نوع عملیات اجرایی بر روی بینی در عمل بینی ترمیمی ، می توان گفت که تجربه درد در عمل بینی ثانویه اندکی متفاوت تر است.

عمل ترمیمی بینی استخوانی

هر نوع و مدل از بینی ممکن است بنا به دلایل مختلف پس از جراحی اولیه ، به مشکلاتی دچار شود. اگر بینی شما استخوانی است و به عمل ترمیمی نیاز دارید ، باید یکسری نکات را در این رابطه بدانید. همانطور که در مقاله عمل بینی استخوانی توضیح داده شد ، این گروه از بینی ها دارای پوست نازک هستند. در برخی شرایط برای ترمیم بینی های استخوانی ممکن است این مشخصه ، کمی مشکل ساز شود؛ به چه صورت ؟ چنانچه طی جراحی نخست ، پوست بینی میزانی از ضخامت خود را از دست داده باشد ، برای عمل ثانویه بینی ، بهترین جراح ترمیم بینی باید مراقب باشد که ضخامت پوست به حدی نرسد که حتی توانایی تحمل نخ های بخیه را نداشته باشد.

مواردی که در خصوص جراحی ترمیمی بینی گوشتی باید دانست :

در نظر داشته باشید که عمل ترمیمی بینی در مقایسه با رینوپلاستی اولیه خود یک پروسه دشوارتری است. از طرفی عمل بینی گوشتی با توجه به مشخصه هایی که دارد ، جراحی چالشی خواهد بود. حال اگر این دو روند ترکیب شوند ، یعنی قرار باشد جراحی ترمیمی بینی گوشتی به انجام رسد ، چه مواردی باید در نظر گرفته شوند تا بهترین نتیجه ممکن رقم بخورد.

مشکل اصلی بینی های گوشتی ، ضخامت بالای پوست است که جراحی بینی ترمیمی را هم تحت تاثیر قرار می دهد. ضخیم بودن پوست ساختار زیرین را کاملا پوشش داده و اجازه نمیدهد کانتور و زوایای بینی به خوبی دیده شوند. از مشکلات دیگر سنگینی است که ضخامت پوست ایجاد می کند و باعث دفورمه شدن نوک بینی می شود. همچنین پوست ضخیم مستعد ورم بیشتری است خصوصاً بعد از عمل ترمیمی.

مورد دیگری که جراح باید در مورد عمل ترمیمی بینی های گوشتی در نظر داشته باشد ، مسئله تشکیل اسکار پس از عمل است. احتمال بروز این عارضه برای دماغ گوشتی در قیاس با بینی استخوانی بیشتر است. همچنین ریسک اسکار برای جراحی بینی ترمیمی هم بالاست. بنابراین جراح باید در زمان ترمیم بینی های گوشتی راهکارهای کاهش خطر تشکیل اسکار را مد نظر قرار دهید.

ضعف ساختاری یکی دیگر از مشکلات دماغ های گوشتی است. با توجه به آن که در عمل بینی اولیه یک بار این ساختار دستخوش تغییرات شده است ، در جراحی ترمیم بینی لازم است اصلاحات با احتیاط خیلی بیشتر بر روی آن اعمال شوند تا منجر به تضعیف بیشتر بافت ها نگردند.

یک اصل دیگری که بیماران باید برای ترمیم دماغ گوشتی خود از آن پیروی کنند ، داشتن انتظارات معقولانه است. با توجه به محدودیت های گفته شده در خصوص جراحی بینی ترمیمی برای دماغ های گوشتی بایستی حتما از راهنمایی های بهترین جراح بینی ترمیمی تهران استفاده کنند.

مراقبت های بعد از عمل ترمیمی بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی ترمیمی یکی از مهم ترین اصل هایی است که شما را به یک نتیجه عالی از ترمیمی بینی می رساند ؛ در ادامه مهمترین نکات را به شما میگوییم :

مراقبت های بعد از عمل بینی ثانویه - دکتر جاودانی

  1. بعد از جراحی بینی ترمیمی یا ریویژن زمانی که احساس خستگی کردید ، استراحت کنید. نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی ترمیمی برای کنترل ورم ، بسیار حائز اهمیت است. پس از عمل ترمیمی بینی ، با استفاده از چند بالش ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. هر روز قدم بزنید و مدت قدم زدن را بر یک مبنای روزانه افزایش دهید. بهتر است یک هفته از محل کار یا تحصیل خود مرخصی بگیرید.
  2. از بلند کردن اجسام سنگین ، دوچرخه سواری ، ورزش های ایروبیک و هر گونه فعالیتی که باعث بالا رفتن فشار خون و فشار آمدن به بینی تان شود ، به مدت 2 الی 3 هفته خودداری کنید.
  3. تا یک هفته بعد از عمل بینی ثانویه ، فین نکنید. در صورت نیاز به عطسه کردن ، با دهان باز عطسه کنید.
  4. پایین انداختن سر بعد از عمل ترمیمی بینی اصلاً توصیه نمی شود. بینی را تا 8 هفته مالش ندهید. از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و در موقع آرایش کردن به بینی تان فشار وارد نکنید. تا یک هفته شنا نکنید.
  5. بعد از جراحی ترمیمی بینی ، احتمال ابتلا به یبوست وجود دارد. سعی کنید غذاهای حاوی فیبر را در بشقاب خود بگنجانید.
  6. بهترین جراح بینی ترمیمی دستورالعمل های لازم در خصوص داروهای جدید از قبیل داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها را در اختیار شما قرار می دهد. اگر آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده خون را مصرف می کرده اید ، دکتر عمل بینی ترمیمی شما ، زمان از سر گیری مجدد مصرف آنها را اعلام می نماید. بهتر است داروها را بعد از وعده غذایی میل کنید تا دچار حالت تهوع نشوید.
  7. بعد از برداشته شدن گچ بینی ، شستشوی بینی با محلول سالین به شما آموزش داده می شود. به مدت 4 هفته از قرار دادن عینک بر روی بینی خودداری کنید.
  8. بخش مراقبت های بعد از عمل ترمیمی بینی یا ریویژن از نظر دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران ، به منزله حلقه ای از یک زنجیر به هم پیوسته می باشد که کوتاهی در اجرای دقیق آن می تواند بیمار و پزشک را از رسیدن به هدف نهایی که خلق یک بینی زیبا است ، محروم گرداند.
  9. عوارض حرف زدن بعد از جراحی بینی ترمیمی ، همیشه مورد اشاره قرار می گیرد. بعد از جراحی ترمیمی دماغ تا جایی که می توانید کم حرف بزنید و سعی کنید حرکات صورت خود را به حداقل برسانید. حرف زدن و جویدن غذا باعث حرکت کردن عضلات و استخوان های صورت می شود و همین امر بخش های تازه ترمیم شده بینی را تحت تاثیر قرار می دهد.
  10. ورم بینی بعد از جراحی ثانویه بینی ، کاملاً طبیعی است و می توانید با مراقبت های فوق الذکر ، سطح آن را به حداقل رسانده و در کاهش سریع تر آن کمک کنید. استفاده از کمپرس یخ پس از عمل ترمیمی بینی ، یکی از توصیه های موکدی است که جراح بینی ترمیمی ، به بیمار خود گوشزد می کند.

شستشوی بینی بعد از عمل ترمیمی

تمیز نگه داشتن بینی برای سرعت دادن به روند بهبود ، امری ضروری است. برخی روش های پیشنهادی برای شستشوی بینی شامل موارد زیر می باشد: دست ها را با آب و صابون به طور کامل بشویید. سپس یک یا سرنگ را با محلول سالین استریل پر کنید. به آرامی سر را در یک سینک خم کنید و محلول را در حالیکه دهانتان باز است ، در داخل سوراخ بینی وارد کنید. همین پروسه را در سوراخ بینی دیگر تکرار کنید. قبل از چسب زدن به بینی ، حتماً دوباره دست ها را با آب و صابون بشویید.

تمیز کردن بینی بعد از جراحی ترمیمی

پس از عمل ترمیمی بینی بعد از اینکه از محل درمان مرخص می شوید و به منزل مراجعت می کنید، می توانید بینی تان را با استفاده از گوش پاک کن های مرطوب شده با پر اکسید هیدروژن تمیز کنید؛ ولی مراقب باشید که به هیچ عنوان به بینی تان فشار وارد نکنید. به محض اینکه پانسمان از روی بینی برداشته شد بینی باید روزانه دو بار تمیز شود تا مواد چربی تولید شده به وسیله غدد روی پوست بینی از بین برود. انجام این اقدام از آن جهت الزامی است که می تواند در سرعت گرفتن روند فروکش ورم کمک کند. بینی قادر است سطح فشار ملایم در طول تمیز کردن را تحمل کند ولی وارد آوردن فشار زیاد ممکن است نتیجه درمان را تخریب نماید.

ورزش بعد از جراحی بینی ترمیمی

هرچند بینی یک عضو مستقل از سایر بخش های بدن به نظر می رسد ولی هر فعالیتی که انجام می دهید تاثیر سیستماتیک بر روی صورت بر جای خواهد گذاشت. به بیان ساده بعد از جراحی بینی ترمیمی کل بدن باید بهبود پیدا کند. ورزش ملایم یا سنگین ضربان قلب و فشار خون را افزایش داده و بینی را در معرض خونریزی قرار می دهد. بعلاوه تورم بینی افزایش می یابد و دوره بهبود پس از عمل ترمیمی بینی طولانی می شود. نهایتاً نتیجه جراحی تحت تاثیرات منفی قرار می گیرد.

پایین نگه داشتن ضربان قلب برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون و وارد آمدن آسیب به بینی پس از عمل ترمیمی بینی الزامی است. در دوره بهبود بافت ها آسیب پذیر هستند و هر گونه ضربه یا فشار حتی به اندازه لمس کردن بینی می تواند اثرات منفی را به همراه داشته باشد. به منظور مراقبت از نتیجه خلق شده در بینی، بهتر است تا شش هفته بعد از جراحی، ورزش نکنید. حتی بعد از این مدت باز هم به صدای بدن تان گوش کنید. اگر احساس سرگیجه می کنید از ورزش کردن دست بکشید. اگر بینی تان درد می گیرد یا ذق ذق می کند این یک علامت هشدار بوده و به شما می گوید که هنوز بهبود تکمیل نشده است. در روز اول بعد از جراحی برای جلوگیری از لخته شدن خون، به آرامی از جای بلند شوید و آهسته در فواصل زمانی بسیار کوتاه قدم بزنید.

نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی بینی ترمیمی

یک نکته کلیدی در دستیابی به ریکاوری موفقیت آمیز، استراحت کردن و آرامش داشتن بعد از عمل ترمیمی بینی است. در زمان استراحت در حالت لمیده بخوابید. این به کاهش ورم و گرفتگی بینی کمک می کند. اگر به پهلو بخوابید سوراخ بینی پایینی مسدود می شود و با توجه به اینکه نباید فین کنید گرفتگی بینی شما را به دردسر خواهد انداخت. خوابیدن به پشت بهترین حالت است. چند بالش زیر سر بگذارید تا در حالت لم داده قرار بگیرید. این حالت خوابیدن را برای چند روز دنبال کنید.

چرا بعد از جراحی بینی ترمیمی لب ها خشک می شود؟

با توجه به اینکه بعد از عمل ترمیمی بینی، نفس کشیدن از راه بینی برای مدت موقتی اندکی دشوار است، بیمار عمدتاً در طول این مدت از راه دهان تنفس می کند. همین امر باعث خشک شدن لب ها می شود. در این شرایط می توانید با استفاده از مرطوب کننده، مشکل خشک شدن لب ها را حل کنید.

چرا بعد از عمل ترمیمی بینی نباید فین کنیم؟

شکل گیری لخته های خون در طول دوره ریکاوری بعد از عمل ریویژن کاملاٌ طبیعی است. وقتی بعد از عمل بینی، زودتر از موعد فین می کنید، خطر آسیب دیدگی بافت های حساس در بینی را تشدید خواهید کرد. هر چند با فین کردن، لخته های خون جدا شده و از بینی خارج می شوند ولی خطر خونریزی و سایر عوارض عمل بینی مشکلی است که انجام این اقدام می تواند با خود به همراه داشته باشد. در برخی موارد، فشار ناشی از فین کردن بینی باعث جابجا شدن اسپلینت یا گچ می شود. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز این مشکلات پس از عمل ترمیمی بینی توصیه می شود که تا مدت مقرر شده از سوی پزشک، از فین کردن بپرهیزید.

بهترین جراح ترمیمی بینی تهران

بهترین جراح ترمیمی بینی تهران - دکتر جاودانی

عمل ترمیمی بینی از لحاظ فنی یک فرایند چالش برانگیز است و باید به دست یک جراح پلاستیک با تجربه انجام شود. علت چالش بر انگیز بودن این فرایند ، متغیر بودن آناتومی بینی در افراد مختلف ، نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق تناسبات صورت و فاکتورهای دیگری می باشد که جز در سایه سال ها تجربه و دقت فوق العاده ، قابل کنترل نمی باشد. در انتخاب جراح بینی ترمیمی ، در نظر گرفتن سطح تجربه جراح بینی و تعداد فرایند های جراحی بینی ترمیمی موفقیت آمیز انجام شده به دست او بسیار حائز اهمیت است. دکتر علی جاودانی ، بهترین دکتر بینی ترمیمی تهران ، بیان می کند که یک دکتر خوب و با تجربه عمل بینی ترمیمی ، باید از سطحی از مهارت و تجربه برخوردار باشد که بیمار بتواند با قوت قلب ، به او اعتماد کرده و رویای نهفته برخورداری از یک بینی زیبا را درخود بیدار کنند.

عکس های جراحی ترمیمی بینی

در این بخش می توانید برخی از نمونه کارهای جراحی ثانویه بینی توسط دکتر جاودانی بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران را مشاهده کنید اما برای بررسی نمونه کارهای بیشتر عمل ترمیمی بینی توسط بهترین جراح تهران لطفا به گالری سایت مراجعه نمایید.

هزینه عمل بینی ترمیمی در تهران

قیمت جراحی بینی ترمیمی در تهران ، سعادت آباد فرایندی است که در طول مشاوره عمل ترمیمی بینی با جراح رینوپلاستی ثانویه مورد بررسی قرار می گیرد. بهترین جراح بینی ترمیمی به طور کامل بینی شما را مورد بررسی قرار داده و در خصوص دغدغه های فانکشنال و زیبایی تان می پرسد. او فرایند عمل اولیه شما را مورد بحث قرار داده و یک طرح درمان را برای بهبود دادن شکل و ساختار بینی به واسطه انجام رینوپلاستی ترمیمی یا ریویژن ، ترسیم می کند. دکتر جراحی بینی ثانویه ، طرح درمان کامل از جمله هزینه عمل بینی ثانویه در سعادت آباد را برای شما شرح می دهد. قیمت دقیق بر اساس پیچیدگی روند مربوط به هر فرد ، در دامنه متغیری قرار دارد. بر اساس اجرای فرایند عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی یا با بی حسی بعنوان یک فرایند سرپایی ، یا اجرای آن تحت بیهوشی عمومی ، هزینه امکانات فراهم شده برای اجرای پروسیجر عمل ترمیمی دماغ ، استفاده از گرافت برای پیوند غضروف ، درجه تغییرات مورد نیاز ، دستمزد جراح و دیگر هزینه های مربوط به جراحی دماغ ترمیمی ، کسب اطلاعات درباره هزینه جراحی ثانویه بینی جز در جلسه مشاوره ، از منبعی دیگری میسر نمی باشد.

عمل جراحی ترمیمی بینی در تهران

تهران ، پایتخت ایران و دومین کلان شهر پر جمعیت خاورمیانه ، کانون تمرکز بهترین جراحان بینی از جمله جراحان بینی ترمیمی است که مخاطبین بسیاری را از سراسر ایران و جهان ، به سمت خود جلب کرده است. شاید همین موضوع ، کار جستجوی بهترین جراح بینی ترمیمی در این کلان شهر را به امری چالش برانگیز تبدیل کرده باشد.  صرفنظر از اینکه ساکن تهران هستید یا از سایر شهرهای ایران یا جهان ، قصد سفر به تهران و انجام عمل ترمیمی بینی خود در این شهر را دارید ، توصیه دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی ترمیمی در سعادت آباد ، شمال غرب تهران ، به شما این است که از عجله کردن در انتخاب جراح بینی ترمیمی بپرهیزید و با به خرج دادن دقت عمل و تحقیق کافی ، سعی کنید گزینه ای را انتخاب کنید که نتیجه اعتماد به او برای شما ، شکفتن گل لبخند رضایت در زمان مشاهده نتیجه رینوپلاستی ترمیمی بر روی لب هایتان باشد.

ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی

کسانی که یکبار تحت رینوپلاستی قرار گرفته و از نتیجه بدست آمده رضایت ندارند ، به سبب ترس ایجاد شده در دلشان در خصوص نتیجه جراحی ، بدنبال راهکارهای غیر جراحی برای ترمیم بینی عمل شده خود می روند. پر کننده های پوستی یا همان فیلرها و لیفت بینی با نخ از جمله تکنیک هایی هستند که در این حوزه به کارگرفته می شوند. هر چند فرایندهای مذکور غیر تهاجمی بوده و نتیجه بلافاصله مشخص می گردد ، اما آیا میتوان آن ها را به عنوان جایگزین عمل ترمیمی بینی معرفی کرد؟!

پیش از پاسخ نهایی ، توضیحاتی در خصوص محدودیت های روندهای غیر جراحی ترمیم بینی عمل شده ارائه می دهیم. نکته اولی که باید بدانید چنین متدهایی نمی توانند برای تمامی افراد کاربردی باشند ؛ چرا که نوع ایراد بینی جراحی شده برای هر شخص یکسان نبوده و شدت های متفاوتی دارند. مورد دوم عدم ماندگاری نتیجه در قیاس با عمل ترمیمی بینی است ؛ مثلا فیلر تزریق شده بعد از مدتی توسط بدن جذب می شود و فرد بایستی با صرف هزینه مجدد ، تزریق را انجام دهد. نکته سوم این است که پروسه های غیر جراحی ، مشکلات را به صورت قطعی درمان نمی کنند و به نوعی پوشاننده هستند. با توجه به این گفته ها و توضیحاتی که در خصوص عمل بینی ترمیمی در مقاله داده شده است ، می توان نتیجه گرفت که تکنیک های غیر جراحی نمی توانند جایگزین جراحی ترمیمی بینی شوند.

عکس قبل و بعد جراحی ترمیمی بینی 

عوارض عمل بینی ترمیمی

بعد از جراحی بینی ترمیمی ، مثل جراحی اولیه ، تورم و کبودی در اطراف بینی و چشم ها و گونه ها کاملاً طبیعی بوده و حتی در صورت اجرای عمل ترمیمی بینی یا ریویژن به دست بهترین جراح بینی ترمیمی ، اجتناب ناپذیر می باشد. این می تواند یک علامت واکنش طبیعی بدن در تلاش برای بهبود محسوب شده و در یک دوره چند هفته ای فروکش می کند. استفاده از کمپرس های یخ بر روی گونه ها و پیشانی می تواند به کاهش تورم و کبودی بعد از عمل بینی ثانویه کمک کند. تورم خصوصاً در نوک بینی ، شدید تر بوده و تحت عنوان ادم یا بافت مایع در پوست و بافت زیر جلدی بینی نیز خوانده می شود. هر قدر پوست بینی ضخیم تر باشد ، میزان ماندگاری ادم ، بیشتر خواهد بود. به طور کلی ورم بینی در جراحی بینی ثانویه به روش باز در مقایسه با عمل ترمیمی دماغ  به روش بسته ، طولانی تر خواهد بود.

از دیگر خطرات جراحی ترمیمی بینی می توان به خونریزی اشاره نمود که دکتر عمل بینی ترمیمی ، سطح استاندارد آن را بسیار خفیف می داند و معتقد است که این عارضه جانبی ، در موارد بسیار نادر ، در کمتر از 3% بیماران ، ممکن است به یک عارضه جدی تبدیل شود.  بهترین دکتر عمل ترمیمی بینی در جلسه مشاوره قبل از جراحی ترمیمی دماغ ، ناهنجاری های احتمالی خونی بیمار را بررسی کرده و متناسب با آن ، برای پیشگیری از بروز عارضه جانبی جدی ، بهترین طرح درمان را ترسیم می کند.

عفونت ، عارضه جانبی دیگری است که در کمتر از 2 درصد بیماران پس از عمل ترمیمی بینی ، اتفاق می افتد. عفونت به شکل تخلیه ترشحات از بینی ، تورم و قرمزی نمایان می شود. در طول ریویژن یا جراحی مجدد بینی ، از آنتی بیوتیک به صورت تزریق درون وریدی استفاده می شود. بعلاوه آنتی بیوتیک های خوراکی نیز جهت مصرف در منزل توصیه می شود که باید دوره مصرف آن کامل شود. تغییر در حس بویایی یا شکل گیری بافت اسکار نیز می تواند بعنوان عوارض جانبی جراحی بینی ترمیمی بعد از فرایند مورد اشاره قرار گیرد که البته ، موقتی بوده و بعد از مدت کوتاهی رفع می شود.

عمل ترمیمی بینی در مطب

جراحی بینی ثانویه ، در مطب قابل اجرا می باشد. ماهیت این فرایند به گونه ای است که می توان آن را به صورت عمل ثانویه بینی بدون بیهوشی نیز انجام داد. ولی بنا به مصلحت های بهداشتی و حفظ ایمنی و سلامت بیمار در بالاترین سطح استاندارد ، ترجیح بهترین دکتر بینی ثانویه در تهران ، انجام جراحی، در اتاق عمل است. این یکی از مکرر ترین پرسش هایی است که داوطلبین عمل بینی ترمیمی دکتر علی جاودانی ، از او می پرسند. انجام عمل ترمیمی بینی در مطب ، تنها برای رفع ایردات جزئی می باشد که نیازی به اجرا تحت بیهوشی ندارد. تشخیص در خصوص امکان اجرای جراحی بینی برای بار دوم در مطب یا نیاز به انجام جراحی ترمیمی دماغ در اتاق عمل ، به صلاحدید پزشک وابسته است.

عمل ترمیمی بینی با لیزر

عمل ثانویه بینی یکی از دشوارترین و پر چالش ترین فرایندها در میان جراحی های زیبایی است. فاکتورهای مختلفی جراحی بینی ترمیمی را به یک پروسیجر پیچیده تبدیل کرده است. یکی از این فاکتورها نیاز به ایجاد برش های مجدد در بینی است که در عمل اولیه نیز این برش ها در آن ایجاد شده است. خوشبختانه ، به مدد پیشرفت های رخ داده در حوزه تکنولوژی لیزر ، از این تکنولوژی برای ایجاد برش های مورد نیاز با حداقل خونریزی و با بیشترین ظرافت ممکن استفاده می شود. دکتر علی جاودانی بهترین جراح بینی ترمیمی در شمال غرب تهران ، سعادت آباد با بهره گیری از این تکنولوژی قادر است بهترین نتیجه را در فرایند عمل بینی ثانویه بیماران خود به دست آورد.

آیا عمل ترمیمی بینی گران تر از عمل اولیه است؟

بعید نیست که هزینه عمل بینی ترمیمی در مقایسه با جراحی اولیه بیشتر باشد. علت این است که عمل دماغ ترمیمی به علت پیچیده بودن فرایند اغلب طولانی تر است. یک عمل با روش باز ، معمولاً پنج الی شش ساعت طول می کشد و نتیجه صرف این زمان طولانی در هزینه جراحی ترمیمی بینی ، منعکس می شود. در صورتی که بینی دچار برخی از مشکلات فانکشنال باشد ، شرکت های بیمه بخشی از هزینه درمان را پوشش خواهند داد.

عمل ریویژن بینی با غضروف

تشخیص مشکلات پروسیجر قبلی تنها به رفع ایرادات ظاهری بینی محدود نمی شود. معمولاً بعد از آزمایشات دقیق ، گاهی معلوم می شود که چارچوب داخلی از جمله غضروف بینی دچار آسیب دیدگی شده است. زمانی که غضروف موجود در بینی قابلیت و توانایی پشتیبانی از یکپارچگی ساختارهای بینی را نداشته باشد ، بهترین جراح عمل ترمیمی بینی در تهران ، دکتر علی جاودانی ، پیوند غضروف را به عنوان الزامی ترین فرایند ، مورد استفاده قرار می دهد. غضروف معمولاً از سپتوم بینی ، گوش یا دنده گرفته می شود. البته ، دنده اغلب منبعی است که مورد ترجیح بیشتر جراحان ترمیمی بینی می باشد چون برش ها و اسکارها به راحتی قابل پوشش دادن می باشند و بیمار درد کمتری را تجربه می کند. غضروف های ششم و هفتم رایج ترین انواع غضروف های مورد استفاده به دلیل ساختار پایدار آنها در ناحیه آناتومیکی محسوب می شوند.

چگونه تورم بعد از جراحی بینی ترمیمی را کاهش دهیم ؟

اگر قصد انجام عمل بینی ترمیمی را دارید ، حتماً در تجربه عمل بینی اولیه خود ، در بخش مراقبت های بعد از عمل بینی اولیه خود ، توصیه های مربوز که کاهش تورم را دنبال کرده و با آن آشنایی دارید. دستورالعمل های مربوط به کنترل تورم مشابه می تواند در دوره ریکاوری عمل ترمیمی بینی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه جهت یادآوری فهرستی از عملکردهای مناسب برای کمک به کاهش تورم آمده است.

  • از مصرف رقیق کننده های خون قبل از جراحی و بعد از آن خودداری کنید.
  • از کیسه یخ بر روی گونه ها چندین بار در روز استفاده کنید. این کار را تنها در طول چند روز اول بعد از عمل بینی ترمیمی انجام دهید.
  • قرار دادن سر در موقعیت بالاتر نسبت به بدن می تواند به کاهش تورم بعد از عمل ترمیمی بینی کمک کند.
  • بهتر است در هفته منتهی به عمل بینی ترمیمی ، استعمال سیگار را ترک کنید.
  • در اجرای دستورالعمل های جراح بینی ترمیمی ، دقت عمل داشته باشید و صبر و حوصله به خرج دهید چون همانطور که می دانید ، طول می کشد تا تورم فروکش کند.

ریکاوری بعد از جراحی بینی ترمیمی

بعد از عمل بینی ترمیمی ، پزشک اسپلینتی را بر روی بینی شما قرار می دهد. این اسپلینت یا گچ به ساختار بینی کمک می کند تا روند بهبود بهتری را داشته باشد. گچ بینی به کاهش تورم نیز کمک کرده و تمام بخش های تغییر شکل و موقعیت داده شده را در شکل و موقعیت جدید ، حفظ می کند. این گچ برای یک دوره تقریباً یک هفته ای بعد از عمل ترمیمی بینی بر روی بینی باقی می ماند. دکتر علی جاودانی به بیماران خود توصیه می کند که یک دوره یک هفته ای را از محل کار یا تحصیل خود جهت سپری کردن پروسه بهبود ، مرخصی بگیرند. او بیماران خود را از انجام کارهای سنگین به دلیل تاثیر آن بر روی ساختار بینی از طریق فشار وارده ، منع می کند. اگر عینک می زنید ، از شما خواسته می شود تا دو دوره بهبود ، حتی الامکان از زدن عینک خودداری کرده و در صورت لزوم استفاده از عینک ، آن را به روی پل بینی قرار ندهید و به پیشانی تکیه دهید. در طول دوره ریکاوری ، از دارو ، پماد و اسپری های بینی برای کمک در به حداکثر رساندن نتیجه به دست آمده از درمان استفاده می شود.

شما یک هفته بعد از جراحی بینی ترمیمی ، به دیدار جراح خود می روید و در این جلسه ملاقات ، پزشک گچ بینی شما را بر می دارد. بینی شما برای یک دوره موقتی تورم دارد بنابراین استرس نداشته باشید. بر حسب ویژگی های بدن بیمار ، معمولاً بخش عمده تورم عمل ترمیمی بینی در طول یک دوره 2 الی 3 هفته ای فروکش می کند. تورم باقی مانده به زمان بیشتری برای فروکش کردن نیاز دارد. دکتر علی جاودانی ، جراح بینی ترمیمی شما در تهران برای کمک به فروکش کردن تورم ، به بینی شما چسب می زند. فشار وارد آمده در اثر چسب زدن به بینی مقدار تورم را کاهش می دهد. دقت کنید که تامپون بینی پس از جراحی ریویژن با تشخیص جراح مورد استفاده قرار میگیرد.

چسب زدن  بعد از عمل ترمیمی بینی

پس از اینکه جراحی بینی ترمیمی شما به پایان رسید ، شما مرکز درمان را در حالیکه بینی تان گچ گرفته شده است ، ترک می کنید. این گچ استخوان ها و غضروفی را که در موقعیت جدید قرار داده شده است ، تحت پشتیبانی قرار می دهد. بعلاوه کمک می کند تا در طول هفته اول بهبود ، حرکت و جابجایی در بینی اتفاق نیافتد. دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح ترمیم بینی تهران از بیماران خود می خواهد تا با دقت در طول یک هفته اول بعد از عمل بینی ثانویه ، از گچ یا اسپلینت بینی خود مراقبت کنند.

یک هفته بعد از عمل ریویژن ، شما به مطب بهترین دکتر ترمیم بینی در تهران مراجعه می کنید تا لحظه هیجان انگیز برداشته شدن گچ و مشاهده بینی جدید تان را تجربه کنید. وقتی گچ بینی برداشته می شود ، پزشک بر روی پل بینی چسب می چسباند. چسب بینی به کنترل ادم کمک کرده و باعث می شود که پوست با شکل جدید خود سازگار شود.

مدت زمان توصیه شده برای چسب زدن به بینی بعد از عمل ترمیمی بینی بر حسب ویژگی های بینی هر بیمار متغیر می باشد و پزشک در خصوص مدت زمان مناسب برای چسب زدن به بینی با بیمار خود گفتگو می کند. به اغلب بیماران توصیه می شود که به مدت 1 الی 2 ماه بینی خود را چسب بزنند.

آموزش چسب زدن به بینی ترمیمی - دکتر جاودانی

گچ بینی در جراحی بینی ثانویه

حتماً در جراحی اولیه خود ، گچ یا اسپلینت بینی را تجربه کرده اید و باید بدانید اکنون که قصد جراحی ریویژن بینی را دارید نیز بر روی بینی شما گچ گرفته می شود. اسپلینت بینی یک قطعه پلاستیکی ، سیلیکونی یا آلومنیومی است که در داخل یا خارج بینی بیمار برای پشتیبانی از نتیجه جراحی قرار داده شده و به استخوان و غضروف ها کمک می کند تا در محل جدید خود باقی بمانند. دکتر عمل ترمیمی بینی در تهران بر اساس نیازهای بینی شما ، نوع اسپلینت را انتخاب می کند. گچ بینی هیچ دردی را به همراه نداشته و دوره استفاده از آن ، موقتی می باشد.

اسپلینت های داخلی زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که جراحی درمان انحراف سپتوم انجام شده باشد. این دو قطعه پلاستیکی یا از جنس هر متریال انعطاف پذیر دیگر برای پشتیبانی از پل بینی بین سوراخ های بینی یا سپتوم قرار داده می شوند. استفاده از اسپلینت خارجی در میان جراحان زیبایی کاربرد بیشتری دارد. از این قطعات برای یک دوره موقتی جهت کمک به پشتیبانی از شکل جدید بینی استفاده می شود. اسپلینت خارجی اغلب با استفاده از چسب در محل خود ثابت می شود. مزایای استفاده از گچ پس از جراحی بینی ثانویه شامل موارد زیر می باشد:

  • سپتوم بینی شما را بعد از عمل بینی ترمیمی ، در محل خود ثابت نگه می دارد.
  • از شکل جدید بینی شما مراقبت می کند.
  • از بینی شما در برابر آسیب دیدگی مراقبت می کند.
  • به کاهش تورم کمک می کند.
  • خونریزی را کنترل می کند.
  • بهبود پوست و سازگار شدن آن با غضروف را سرعت می بخشد.
  • تنفس بعد از عمل بینی ترمیمی را بهبود می دهد.

تزریق کورتون بعد از جراحی ترمیمی بینی

تزریق کورتون در جراحی ترمیمی بینی خصوصاً در مواردی که خطر شکل گیری بافت اسکار یا تداوم داشتن ورم بینی وجود داشته باشد ، انجام می شود. این تزریق به کاهش التهاب کمک کرده و شکل گیری بافت اسکار را تحت کنترل در می آورد. همچنین روند بهبود بافت های ترمیم شده را نیز ارتقا می بخشد. تصمیم گیری در خصوص تزریق کورتون در این فرایند جراحی به فاکتورهایی از قبیل شرایط و وضعیت نتیجه جراحی و قضاوت های بالینی جراح وابسته است. اغلب زمانی که فرد دارای سابقه شکل گیری اسکار در بافت آسیب دیده باشد یا جراح پیش بینی کند که در پروسه بهبود ، عوارضی رخ خواهد داد ، تزریق کورتون را تجویز خواهد کرد. تزریق کورتون بعنوان یک درمان پزشکی ، دارای عوارض جانبی بالقوه ای می باشد. نازک شدن پوست ، تغییر رنگ پوست و در موارد بسیار نادر ، عفونت ، از عوارض احتمالی این تزریق می باشند. از همین رو لازم است این فرایند به دست یک جراح ماهر و با تجربه انجام شود که با ارزیابی خطرات و مزایای آن در خصوص مفید یا بی فایده بودن تزریق ، تصمیم گیری کند.

آیا عمل ترمیمی بینی خطرناک است؟

ریویژن رینوپلاستی در مقایسه با عمل اولیه، پر چالش تر است. در عمل اولیه، چارچوب بینی تغییر می کند و بخشی از بافت و غضروف بینی برداشته می شود. بهمین دلیل، تجربه و مهارت جراحی ترمیمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علت حساسیت عمل ترمیمی بینی این است که جراح در حین عمل، ممکن است با چالش هایی روبرو شود که لازم باشد در آن واحد درباره آنها تصمیم بگیرد و گاهی در پی عمل اولیه، مشکلاتی در بینی بوجود آمده است که مداخلات جراحی را برای ترمیم و رفع این ایرادات، به سطحی جدی می رساند. اینها همگی پیچیدگی جراحی بینی را بیشتر می کند. یک جراح بینی ترمیمی خوب با استفاده از مهارت خود می تواند مشکلاتی از قبیل موارد زیر را حل کند:

  • درمان نوک بینی نامتقارن، یا نوک بینی که بیش از اندازه، نوک تیز، رو به بالا یا رو به پایین شده است.
  • انحنای بیش از حد روی پل بینی
  • نامتقارن بودن سوراخ های بینی
  • کافی نبودن قدرت غضروف برای تحمل وزن بینی
  • مشکلات فانکشنال در زمان نفس کشیدن

این موارد عمده مشکلاتی هستند که با جراحی بینی ترمیمی حل می شوند ولی باید توجه داشته باشیم که عمل ریویژن، معجزه نمی کند. عمل ترمیمی بینی اغلب در مقایسه با فرایند اولیه، پرچالش تر است ولی این نباید باعث ایجاد ترس در بیمار شود یا تصور کند که این جراحی، یک فرایند خطرناک است چون زمانیکه کار به دست یک جراح ماهر سپرده می شود علیرغم همه پیچیدگی ها هیچ خطر یا ریسکی را به دنبال نخواهد داشت. بعد از جراحی ترمیمی به دست یک جراح ترمیم بینی ماهر و با تجربه، عوارضی از قبیل ورم و کبودی ایجاد می شود که کاملاً طبیعی بوده و بعد از سپری شدن دوره بهبود، رفع خواهد شد.

سوالات متداول عمل ترمیمی بینی

سوالات متداول جراحی بینی ترمیمی - دکتر جاودانی

دانلود فایل : عمل ترمیمی بینی – PDF

5/5 - (1 امتیاز)