آیا بینی استخوانی شما و بدشکلی آن باعث شده است که از چهره تان ناراضی باشید و همین امر تاثیر بدی روی اعتماد به نفس تان بر جای گذاشته است. آیا دوست دارید جراحی بینی انجام دهید و از شر گوشه گیری و خجالت کشیدن از حضور در مجالس و مهمانی ها و محافل عمومی خلاص شوید ؟ آیا به دنبال این هستید که با انجام عمل بینی استخوانی ، این کمبود اعتماد به نفس خود را که مانعی در مسیر پیشرفت شما شده است ، رفع کنید. دکتر علی جاودانی با اشاره به این مطلب که اعتماد به نفس ، یک باور ارزشمند است که از درون شما منشاء می گیرد و تنها به زیبایی های ظاهری محدود نمی شود ، زیبایی را نیز بعنوان یک عامل تقویت کننده معرفی می کند که می تواند با تاثیر مثبت خود در روحیات انسان ، باعث شکوفا شدن زندگی و تجربه کردن یک زندگی رضایت بخش تر ، با کیفیت تر و احساس قدرت بیشتر در مواجهه با رویدادهای مختلف شود. در ادامه با مقاله جراحی بینی استخوانی با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است در این خصوص را بدانید.

عمل بینی استخوانی - دکتر جاودانی

فهرست مطالب

 

بینی استخوانی چیست؟

عبارات بینی استخوانی و گوشتی ، واژه هایی هستند که پزشکان بر اساس یک سری ویژگی های منحصر به هر یک ، به منظور آسان تر نمودن درک این دو نوع برای عموم ابداع کرده اند. دماغ ساختاری است که یک سوم فوقانی آن از استخوان و دو سوم پایینی آن از غضروف تشکیل شده است و یک پوست ، این چارچوب استخوانی و غضروفی را پوشش می دهد.نوع استخوانی به داشتن پوست نازک و چارچوب استخوانی و غضروفی قوی تر شهرت دارند. در این نوع بینی ها ، اغلب یک برآمدگی تحت عنوان قوز بر روی پل وجود دارد که از نمای نیمرخ ، مشهود تر است. قوز یکی از رایج ترین معضلاتی است که اغلب بیماران دارای دماغ استخوانی با توسل به عمل بینی استخوانی ، در صدد رفع آن هستند.

علل شکل گیری قوز

قوز برآمدگی است که اغلب در نقطه تلاقی استخوان و غضروف شکل می گیرد و این دو ماده ، بافت قوز را با درصد های متفاوت ، تشکیل می دهند. در برخی موارد ، این قوز آنچنان شدید است که تنفس فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در برخی افراد ، شکل گیری قوز ریشه ژنتیکی و مادرزادی داشته و در گروهی دیگر نیز به دلیل وارد آمدن ضربه و آسیب دیدگی دماغ اتفاق می افتد. در درمان قوز با عمل جراحی بینی استخوانی ، این برآمدگی ناخوشایند ، به طور کامل رفع شده و سطحی یکنواخت و بدون ناهمواری را خلق می نماید. گاهی اوقات بعد از عمل اولیه ، بینی استخوانی دچار قوز می شود که در شرایط با تاید جراح ، عمل ترمیمی بینی باید انجام شود.

عمل بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

عمل دماغ استخوانی ، تحت دو تکنیک بسته و باز قابل اجرا می باشد. در جراحی بینی استخوانی به روش باز ، جراح بینی ، با ایجاد برشی در ستونچه یعنی پایه بین دو سوراخ دماغ ، پوست را کنار زده و به چارچوب داخلی دسترسی کامل خواهد داشت. اما در روش بسته ، هیچ برشی در خارج از بینی ایجاد نشده و تمامی برش ها به داخل بینی محدود شده و بهترین جراح بینی استخوانی تهران ، مانورهای خود را از طریق سوراخ های دماغ انجام می دهد. بعد از انجام تغییرات لازم و رفع ایرادات دماغ استخوانی و شکل دهی های لازم با استفاده از تکنیک منتخب ، برش ها با استفاده از بخیه بسته می شوند و  فرد وارد مرحله ریکاوری می شود.

فیلم عمل بینی استخوانی

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

ساختار استخوانی ، تحت مدل های مختلف قابل درمان می باشد. مدل طبیعی ، مدل فانتزی و مدل نیمه فانتزی ، گزینه هایی هستند که در زمان اجرای فرایند جراحی بینی استخوانی ، قابل اجرا می باشند. یکی از نکاتی که دکتر علی جاودانی در زمان مشاوره با بیمار بالقوه خود در خصوص انتخاب مدل مورد بحث قرار می دهد ، انتخاب منطقی مدل است. گاهی یک شکل و مدل بر روی صورت فردی دیگر برای ما آنقدر جذاب به نظر می رسد که دوست داریم دقیقاً صاحب همان بینی شویم.

بینی ، اندامی است که زیبایی آن تحت تاثیر هارمونی با سایر بخش های صورت شکل می گیرد ، بنابراین باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که آیا مدل انتخابی مان برازنده صورت مان هست و اینکه با سایر بخش های صورت در هماهنگی کافی قرار دارد یا خیر. زیبا بودن یک مدل دماغ بعد از عمل بینی استخوانی بر روی صورت یک فرد ، الزاماً به این معنی نیست که همان فرم قطعاً بر روی صورت شما نیز همان زیبایی را شکل دهد. دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح راینوپلاستی شمال غرب تهران ، منطقه سعادت آباد ، بعد از انجام بررسی های لازم بر روی صورت بیمار خود و در نظر گرفتن مشخصه های اجزای دیگر صورت ، بهترین مدل را برای بیمار خود پیشنهاد می دهد و با ارائه توضیحات جامع به بیمار ، او را در اتخاذ یک تصمیم گیری آگاهانه و انتخاب بهترین مدل که بیشترین برازندگی را در چهره خلق کند ، یاری می رساند.

روش های عمل زیبایی بینی استخوانی

رینوپلاستی باز یا بسته؟ کدامیک را باید انتخاب کنیم ؟ هدف نهایی از عمل کردن بینی استخوانی ، بهبود وضعیت آن هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر عملکرد می باشد. جراح شما بهترین گزینه را متناسب با نیازهای شما انتخاب می کند. درک تفاوت بین این دو دستاورد راینوپلاستی به بیمار این فرصت را می دهد تا تصمیم گیری درستی را انجام داده و به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

به بیان ساده ، رینوپلاستی به روش باز گزینه ای است که در آن یک برش کوچک در یک موقعیت استراتژیک در پایه بینی خلق می شود که به مرور زمان از بین رفته و قابل رویت نخواهد بود. این برش چند میلی متری ، با هدف کنار زدن پوست و دسترسی پیدا کردن به چارچوب استخوانی و غضروفی داخلی و انجام مانور کامل برای ایجاد اصلاحات گسترده، ایجاد می شود.

دستاورد راینوپلاستی به روش بسته در مقایسه با روش باز به دلیل عدم ایجاد برش در بخش بیرونی دماغ ، کمتر تهاجمی محسوب می شود. در این فرایند تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند. جراحی با این رویکرد ، سریع تر انجام می شود و دوره ریکاوری نیز در آن کوتاه تر می باشد.

منظور از عمل بینی استخوانی بدون بیهوشی چیست؟

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از بیهوشی می ترسید ، این عنوان برایتان جالب خواهد بود. البته ممکن است چنین موضوعی به گوشتان رسیده اما اطلاعات دقیقی از آن ندارید. مقصود از جراحی بینی استخوانی بدون بیهوشی این است که فرد به جای اینکه تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد و به خواب فرو رود ، از بی حسی موضعی برای او استفاده می شود. طی این پروسه ، دارو بی حسی موضعی را به ناحیه تحت درمان، یعنی بینی استخوانی تزریق می نماید و پس از اثرگذاری ، فرایند را آغاز می نماید. بدین ترتیب بیمار طی عمل دماغ استخوانی بیدار بوده ولی در موضع هدف هیچگونه احساسی ندارد.

مراقبت بعد از جراحی بینی استخوانی

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از دستورالعمل های پزشک و اجرای کامل آنها می توان عوارض جانبی بعد از عمل دماغ استخوانی از قبیل درد ، تورم و کبودی را به حداقل رساند. دکتر علی جاودانی ، در جلسه مشاوره به بیمار خود یادآور می شود که اتمام فرایند و مرخص شدن از مرکز درمان ، به منزله خاتمه یافتن پروسه نیست. او اجرای دقیق دستورالعمل های مراقبتی بعد از پروسه را به عنوان بخش لاینفک متذکر می شود و از بیمار خود می خواهد که به منظور تحقق هدف درمان یعنی خلق یک بینی شگفت انگیز که از سوی خود بیمار ، پزشک و سایرین ، تحسین برانگیز بر شمرده شود ، لازم است که بیمار ، این دستورالعمل ها را با دقت و حساسیت اجرا نماید. برخی از این دستورالعمل های بعد از عمل بینی استخوانی ، به شرح زیر می باشد:

  1. قرار دادن دو یا چند بالش در زیر سر و خوابیدن به حالت لمیده در طول چند روز اول بعد از جراحی زیبایی دماغ استخوانی
  2. استفاده از داروهای مسکن تجویز شده طبق دستور ، برای کنترل درد
  3. استفاده کامل داروهای آنتی بیوتیک به منظور پیشگیری از بروز عفونت
  4. مراقبت از گچ و اجتناب از خیس شدن یا ضربه خوردن آن
  5. قدم زدن برای فواصل مکانی و زمانی کوتاه برای اجتناب از یبوست
  6. تکیه بر یک رژیم غذایی صحیح بمنظور تامین انرژی و مواد مغذی لازم برای سپری کردن یک دوره بهبود موفقیت آمیز

عمل بینی استخوانی با لیزر

امروزه یکی از خبرهای داغی که در رسانه ها زیاد به چشم می خورد و سوالی است که بیماران داوطلب عمل دماغ استخوانی دکتر جاودانی ، زیاد آن را مطرح می کنند ، جراحی بینی استخوانی با لیزر است. دکتر جاودانی علاوه بر تاکید بر مزایای انکار ناپذیر لیزر در حوزه های مختلف و نیز در حوزه پزشکی ، در پاسخ به این سوال بیماران خود ، آناتومی بینی را برای بیماران خود شرح می دهد تا آنها بتوانند با نگاهی علمی و آگاهانه ، به این حقیقت اذعان نمایند که تغییر شکل دادن دائمی دماغ ، جز به واسطه قرار گرفتن آن تحت راینوپلاستی، از هیچ طریق دیگری امکان پذیر نیست. بنابراین مواردی از قبیل رینوپلاستی با لیزر یا عمل بینی استخوانی بدون جراحی ، جز تبلیغاتی که در آن منافع شخصی دنبال می شود و گاهاً می تواند برای افرادی که نا آگاهانه در دام این تبلیغات می افتند ، بسیار مخاطره آمیز باشد ، چیز دیگری نیست.

عوارض عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی می تواند مانند بسیاری از عمل های زیبایی دیگر ، یک اتفاق شگفت انگیز محسوب شود ولی به دلیل داشتن ماهیت جراحی ، می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. عمل زیبایی بینی استخوانی در صورت اجرا به دست یک دکتر خوب ، می تواند به عنوان یک پروسه بی خطر تلقی شود. به همین دلیل دقت عمل به خرج دادن در مرحله انتخاب پزشک ، یک اقدام بسیار ظریف بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است. علیرغم این توضیح ، دکتر علی جاودانی معتقد است که جلسه مشاوره ، بعنوان یک جلسه اطلاع رسانی برای طرفین گفتگو یعنی پزشک و بیمار ، فرصتی را در اختیار پزشک قرار می دهد تا با ارائه توضیحات جامع ، دیدگاه وسیع را در خصوص عمل بینی استخوانی در اختیار بیمار خود قرار دهد. او در طول این جلسه علیرغم اطمینان از بی خطر اجرا شدن فرایند ، عوارض احتمالی این فرایند را با هدف آگاه سازی بیمار ، برای او بر شمرده و تشریح می کند. برخی از این عوارض جانبی شامل موارد زیر می باشد :

  • خونریزی
  • تورم
  • درد
  • کبودی

تمامی موارد فوق الذکر به عنوان عوارض جانبی اولیه پس از عمل بینی استخوانی ، کاملاً موقتی و گذار بوده و بر حسب دامنه گستردگی درمان ، در سطح متغیری از نظر شدت قرار خواهد داشت.

برخی عوارض جانبی جراحی زیبایی دماغ استخوانی نیز در موارد بسیار نادر ، در صورت عدم انجام مشاوره کامل با بیمار یا مطلوب نبودن شرایط جراحی بر اساس پروتکل های استاندارد ، یا سپردن جراحی بینی استخوانی به دست یک فرد بی تجربه ، دور از انتظار نمی باشد.

باز گشت قوز بعد از عمل دماغ استخوانی؟!

یکی از دغدغه های متقاضیان عمل دماغ استخوانی در این مورد است که آیا پس از جراحی ممکن است قوز و برآمدگی دوباره روی دماغ نمایان شوند. در حالت عادی و نرمال ، چنانچه پروسه توسط بهترین جراح بینی استخوانی در تهران به انجام رسیده باشد و البته فرد در دوره ریکاوری به تمامی توصیه های پزشک گوش داده و به دقت انجام داده باشد ، تغییرات و اصلاحاتی که روی دماغ اعمال شده اند برای همیشه ماندگار خواهند بود.

اما در طرف دیگر اگر شخص برای جراحی بینی استخوانی یک فرد متخصص و با تجربه را انتخاب نکرده باشد ، مراقبت های بعد از عمل کردن دماغ استخوانی را به درستی انجام نداده باشد یا اینکه درگیر نزاع و دعواهای فیزیکی شود یا به خاطر عدم احتیاط دچار تصادف ماشینی گردد ، ممکن است به دماغ عمل شده خود آسیب و ضربه ای وارد کند که به سبب آن مجددا قوز و ایرادات دیگر پدیدار می شوند.

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران

هزینه عمل بینی استخوانی در سعادت آباد تحت تاثیر عوامل متعدد دارای دامنه متغیری می باشد. عواملی از قبیل تجربه پزشک و سپردن فرایند به دست بهترین دکتر ، ویژگی های بینی و دامنه تغییرات و اصلاحات مورد نیاز ، از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت عمل محسوب می شوند. علاوم بر این موارد ، موقعیت جغرافیایی مرکز درمان نیز بعنوان یک مولفه تاثیر گذار محسوب می شود. برای مثال اگر ساکن تهران ، پایتخت ایران هستید و به دنبال کسب اطلاعات درباره قیمت عمل بینی استخوانی در تهران هستید ، یا ساکن نقطه ای دیگر از این کشور یا سایر کشورهای دنیا هستید و می خواهید عمل زیبایی بینی استخوانی خود را به دست یکی از بهترین جراحان پایتخت بسپارید ، باید این موضوع را از نظر منطقه بندی نیز مد نظر قرار دهید. صرفنظر از همه این فاکتورهای تاثیر گذار ، دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی استخوانی در شمال غرب تهران ، سعادت آباد ، هدف اصلی مشترک در بین تمام بهترین جراحان را خلق یک اثر هنری شگفت انگیز تعریف می کند که از نظر تمام ناظران آن و خود بیمار ، تحسین برانگیز باشد. با توجه به متغیر بودن دامنه قیمت عمل دماغ استخوانی ، بهترین منبع برای کسب اطلاعات موثق در این خصوص ، سوال کردن از دکتر در طول جلسه مشاوره می باشد.

فیلم عمل جراحی بینی استخوانی

علت جوش بعد از عمل بینی استخوانی

بعد از اتمام تغییرات همچنان که در اتاق عمل هستید ، بینی شما چسب زده شده و گچ گرفته می شود. همین اقدام باعث می شود ارتباط منافذ روی پوست بینی شما با محیط بیرون قطع شود. بعلاوه چربی های تولید شده در سطح پوست نیز محبوس می شوند و همگی این موارد می تواند منجر به جوش زدن پوست شود. در برخی موارد نیز بدن به داروهای مسکن و انتی بیوتیک ها واکنش نشان می دهد و یکی از نمود های خارجی آن جوش زدن پوست است. خوشبختانه بعد از یک هفته گچ برداشته شده و ارتباط بین پوست با محیط بیرون مجدداً برقرار می شود. بعلاوه بعد از این یک هفته پروسه شستشو و پاکسازی دماغ آغاز می شود و پوست آن عاری از چربی و سایر عوامل آلاینده گشته و بهبودی خود را به دست آورده و جوش ها نیز رفع می شوند.

سوالات پر تکرار عمل بینی استخوانی

  • عمل کردن یک بینی استخوانی چقدر درد دارد ؟

جراحی دماغ استخوانی به دلیل ماهیت جراحی آن ، بدون شک با اندکی درد همراه خواهد بود. دامنه تجربه کردن درد عمل زیبایی بینی استخوانی در بیماران مختلف ، به واسطه متغیر بودن آستانه احساس درد در افراد مختلف ، متغیر است و حتی برخی بیماران آن را بعنوان یک تجربه بدون درد ، یاد می کنند. پزشک ، بمنظور کنترل درد احتمالی در این فرایند ، برای دوره ریکاوری ، داورهای مسکن را تجویز می کند.

  • آیا عمل بینی استخوانی خطرناک است؟

جراحی بینی استخوانی یک فرایند بی خطر است مشروط بر اینکه انجام آن به دست یک جراح با تجربه و ماهری سپرده شود که نسبت به حفظ سلامت بیمار ، متعهد بوده و با تسلط کامل به تمام جوانب فرایند و اجرای آن در شرایط ایمنی استاندارد ، این فرایند را به یک تجربه به یادماندنی و خوشایند برای بیمار خود تبدیل کند.

  • عمل دماغ استخوانی چقدر زمان می برد؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از بیماران داوطلبمی پرسند این است که عمل بینی استخوانی چقدر طول می کشد. مدت زمان مورد نیاز برای اجرای فرایند ، بر اساس نوع تکنیک مورد استفاده و نیز وسعت دامنه تغییرات مورد نیاز ، متغیر می باشد. ولی به طور کلی این پروسیجر ، بین ا الی 2 ساعت زمان نیاز دارد.

  • ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول می کشد؟

تورم بعد از عمل دماغ استخوانی ، یک عارضه جانبی اجتناب ناپذیر است که می توان آن را واکنش طبیعی بدن در تلاش برای بهبود دادن بخش تحت درمان قرار گرفته تشریح نمود. ورم بعد از جراحی بینی استخوانی ، در طول چند هفته اول ، با یک شیب صعودی تند و رو به بالا ، روند بهبود و فروکش کردن را طی می کند. پزشک برای کمک به فروکش کردن سریع تر ورم بینی بعد از عمل ، چسب زدن و برخی موارد دیگر را توصیه می کند. در این بازه زمانی ، بخش عمده ای از تورم فروکش کرده و بخش باقی مانده ، اغلب در طول یک دوره یک ساله ، از بین می رود. به طور کلی می توان گفت که برای مشاهده نتیجه نهایی عمل بینی استخوانی خود باید اندکی صبور باشید.

  • جراحی بینی استخوانی راحت تر است یا گوشتی؟

به طور کلی ، رینوپلاستی صرفنظر از گوشتی یا استخوانی بودن بینی ، یک فرایند حساس ، ظریف و چالش برانگیز است. ولی به یک بیان کلی گفته می شود که بینی های گوشتی به دلیل ویژگی های خاص خود از قبیل ضخیم بودن پوست ، عمل بینی گوشتی را در مقایسه با جراحی زیبایی بینی استخوانی ، اندکی چالش برانگیز تر می نماید.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)