بینی بعنوان یک عضو بارز در صورت تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی چهره هر فرد دارد. ایرادات موجود در این اندام می تواند زیبایی سایر بخش های صورت را نیز تحت تاثیر قرار دهد. ایرادات بینی تنها به جنبه زیبایی محدود نشده و گاهی مشکلاتی را در عملکرد این اندام بوجود می آورد. بنابراین اگر از شکل ظاهری یا عملکرد بینی خود رضایت ندارید ، عمل بینی ، چاره ساز مشکل شما است. در زمان اقدام به انجام این جراحی ، یکی از دغدغه هایی که ذهن داوطلب را به خود مشغول می کند ، هزینه عمل بینی است. دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی در شمال غرب تهران ، سعادت آباد ، در طول جلسه مشاوره با بیمار خود ، به منظور اطلاع رسانی کامل به بیمار در خصوص فاکتورهای تاثیر گذار مختلف بر روی قیمت عمل بینی ، هر یک از آن ها را مورد اشاره قرار داده و شرح می دهد.

هزینه عمل بینی - دکتر جاودانی

فهرست مطالب

فاکتورهای تاثیر گذار بر هزینه عمل بینی در تهران

  • نوع پروسیجر

انواع مختلف فرایندهای عمل رینوپلاستی ، دارای هزینه های متفاوتی می باشند. برخی از آن ها در مقایسه با برخی دیگر ، گران تر هستند و علت آن را می توان به دامنه چالش برانگیز بودن جراحی برای بهترین جراح بینی نسبت داد. در برخی از آن ها ، پزشک باید از ترفندهای ماهرانه ای برای رسیدن به هدف مورد نظر استفاده کند. بنابراین ، جراحی تنها اجرای یک پروسیجر از پیش تعریف شده بر روی بینی نمی باشد و بهترین تعریف برای آن ، خلق یک اثر هنری زیبا ، از طریق ترکیب علم و هنر است و هرچه این پروسیجر پیچیده تر باشد هزینه جراحی بینی را افزایش می دهد.

  • شدت پیچیدگی فرایند

حتی یک پروسیجر به ظاهر ساده در این فرآیند ، دارای متغیرهای بسیاری است که می تواند سطح پیچیدگی آن را تحت تاثیر قرار دهد و باعث افزایش هزینه عمل بینی شود. در برخی موارد ، استخوان ها و بافت غضروفی بینی نیاز به بازسازی مجدد دارد و در برخی نمونه ها نیز پوست باید دستخوش تغییراتی شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

  • هزینه مواد

در بسیاری موارد ، پیوند غضروف برای تقویت چارچوب بینی جهت خلق یک اسکلت قوی در بینی که بتواند تغییرات ایجاد شده را تحت پشتیبانی قرار داده و برای همیشه آن را حفظ کند ، مورد نیاز می باشد که در اکثر مواقع غضروف مورد نیاز از بدن خود فرد گرفته می شود و چون فرآیند عمل را پیچیده تر می کند می توان بر هزینه جراحی بینی تاثیر بگذارد.

  • تجربه جراح بینی 

همانطور که از نظر همه ما منطقی به نظر می رسد ، دستیابی به یک نتیجه خوب از عمل دماغ ، مستلزم سپردن جراحی به دست یک جراح ماهر و با تجربه است. فرایندی که به دست یک جراح خوب انجام شود علاوه بر خلق نتیجه ای مثال زدنی ، سطح خطرات و عوارض جانبی یک پروسیجر تهاجمی را نیز به حداقل می رساندو البته باید بگویم هزینه عمل بینی در تهران به مهارت جراح نیز بستگی دارد.

  • امکانات و خدمات مرکز درمان

مراکز درمانی مختلف در سراسر کشور ، خدمات و امکانات متفاوتی را برای بیماران فراهم می کنند. از نظر دکتر علی جاودانی ، انتخاب یک مرکز درمان مجهز به پیشرفته ترین و به روز ترین استاندادرها ، بخش لاینفک دستیابی به یک نتیجه مطلوب از عمل می باشد. وی این نکته را مورد اشاره قرار می دهد که یک جراح خوب ، سلامت بیمار خود را در الویت قرار داده و در نتیجه در انتخاب و توصیه مرکز درمانی که بتواند بهترین و استانداردترین خدمات را با هدف محافظت از سلامت ، برای بیمار فراهم کند ، در الویت قرار می دهد.

  • هزینه های مربوط به بیهوشی

استفاده از خدمات متخصص بیهوشی در کنار دستمزد جراح و هزینه های مربوط به خدمات فراهم شده توسط مرکز درمان ، قیمت عمل بینی در تهران را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • موقعیت جغرافیایی

هزینه جراحی بینی در شهرهای مختلف ، متفاوت است. حتی در شهر تهران در مناطق مختلف نیز شاهد قیمت های متفاوتی خواهید بود. برای مثال جراحی زیبایی بینی شما به دست بهترین دکتر بینی تهران ، با سایر نواحی دیگر این کلان شهر متفاوت است.

  • داروها و جلسات ویزیت 

پزشک داروها و ملزوماتی را توصیه می کند که باید قبل از فرا رسیدن موعد عمل خود ، آن ها را تهیه کرده و در منزل بگذارید. در صورتی که بخواهید فهرست از کل هزینه های صرف شده برای جراحی را در دست داشته باشید ، این مورد را نیز به لیست خود اضافه کنید.

هزینه عمل بینی

 

هزینه عمل بینی در سال 1401 و 1402

این عمل جراحی امروزه به عنوان یکی از پر طرفدارترین جراحی های زیبایی ، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کرده است و کشور عزیزمان ایران بعنوان یکی از کانون های اصلی این فرایند جراحی ، بسیاری از بهترین جراحان بینی را در خود جای داده و در کنار ارائه بهترین ، استانداردترین و با کیفیت ترین خدمات ، بعنوان یکی از کشورهای جهان برای این عمل شهرت دارد. با مقایسه قیمت های هزینه جراحی بینی در سال 1401 و 1402 به راحتی می توان به این حقیقت اذعان نمود که هزینه رینوپلاستی در ایران در مقایسه با بسیاری کشورهای جهان ، مقرون به صرفه تر است. همین موضوع ، یکی از فاکتورهایی است که هر ساله بیماران بسیاری را از سراسر دنیا ، به سمت ایران جلب می نماید و توشه آنها از سفر به این سرزمین پارسی ، در کنار لذت بردن از جاذبه های توریستی و گردشگری ، صاحب بینی بی نظیر و شگفت انگیز شدن به دست هنرمند جراح بینی ایرانی و نهایتاً خلق خاطره ای به یاد ماندنی و شیرین می باشد.

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی جزو آندسته از بینی هایی تلقی می شوند که جراحی آن ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان از قبیل ساختار غضروفی ضعیف و پوست ضخیم ، اندکی چالش برانگیز بوده و جراحی این نوع بینی ها مهارت و تجربه بالایی را می طلبد. جراح ، پوست ضخیم این نوع بینی ها را یک نقطه ضعف بر می شمرد که باید تحت تکنیک های مناسب ، از نظر ضخامت به سطح استانداردی رسانده شوند. بعلاوه ، همانطور که اشاره شد به دلیل ضعیف بودن چارچوب غضروفی بینی های گوشتی ، پیوند غضروف برای تقویت چارچوب بینی در برخی موارد الزامی می باشد. همه این موارد باعث می شود که هزینه عمل بینی گوشتی ، متغیر بوده و پزشک تنها در طول جلسه مشاوره بعد از انجام بررسی های لازم ، قیمت را اعلام خواهد بود.

هزینه جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی بعنوان نوع دیگری از بینی ، به داشتن قوز معروف هستند. البته قوز بینی تنها مشکلی نیست که اکثر بینی های استخوانی دچار آن هستند. بینی های استخوانی دارای دامنه وسیعی از ایرادات هستند که پزشک در طول جلسه مشاوره ، با آزمایش بینی ، به تشخیص آنها پرداخته و بعد از تعیین گستردگی ایرادات ، در خصوص هزینه عمل دماغ استخوانی شما اعلام نظر می کند.

هزینه عمل بینی طبیعی

بینی طبیعی یکی از مدل هایی است که می توان بینی را بر اساس ویژگی های منحصر به فرد این مدل ، تحت جراحی قرار داد. در طول این مدل عمل ، کلیه مراحل از بیهوشی گرفته تا ریکاوری ، یک به یک اجرا می شود. البته ، متناسب با تغییرات مورد نیاز در بینی برای قرار گرفتن تحت جراحی با هدف خلق یک بینی طبیعی ، مدت زمان جراحی ، نوع بیهوشی و تکنیک مورد استفاده برای اجرای فرایند ، متغیر است. همین فاکتورها ، هزینه جراحی بینی طبیعی شما را در دامنه متغیری قرار می دهد.

هزینه عمل بینی با لیزر

تکنولوژی لیزر امروزه در حوزه های مختلفی دارای دامنه استفاده بسیار وسیعی می باشد. نقش پر رنگ این تکنولوژی در حوزه پزشکی نیز بر هیچکس پوشیده نیست. البته در خصوص کاربرد لیزر در جراحی لازم است اشاره کنیم که استفاده از این تکنولوژی تنها ایجاد برش مورد استفاده قرار می گیرد. برش های ایجاد شده توسط لیزر ، خونریزی کمتری را به همراه داشته و در نتیجه این فرایند را به یک پروسیجر کمتر تهاجمی تبدیل می کند ولی برای رفع ایرادات بینی ، این تکنولوژی هیچ کاربردی نداشته و اصلاحات در بینی ، تنها به دست جراح انجام می گیرد. استفاده از لیزر برای ایجاد برش ، می تواند قیمت عمل بینی در تهران را تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه جراحی بینی با قالب کنترلی

یکی از پیشرفت های حوزه جراحی بینی ، استفاده از قالب های کنترلی است که در آن از پیشرفته ترین تکنولوژی سه بعدی با دقت بسیار بالا و قدرت خلق اسکن های بسیار با کیفیت استفاده می شود. در این تکنولوژی ، بینی بیمار با استفاده از اسکنر های پیشرفته ، قبل از عمل طراحی می شود و از آن به عنوان یک پیش فرض از نتیجه ای که قرار است بعد از جراحی ، خلق شود استفاده می شود. در این فرایند از نسبت های طلایی استفاده می شود و می توان آن را یک فرصت طلایی برای کاهش اضطراب از قابل پیش بینی نبودن نتیجه عمل برای بیمار ، تلقی نمود. قالب های کنترلی بعنوان یک فرایند خدماتی در این پروسه بر روی قیمت درمان اثر می گذارد.

هزینه عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی فرایندی است که بیمار برای دومین یا چندمین بار به دلیل ناموفق بودن نتیجه حاصله از عمل اولیه ، تحت جراحی قرار می گیرد. با یک نگاه اجمالی می توانیم ببینیم که هزینه رینوپلاستی مضاعفی بر روی دوش بیمار تحمیل می شود. دکتر جاودانی ، اشاره می کنید که گاهی می توان نیاز به انجام عمل ثانویه و در نتیجه تحمیل هزینه مضاعف را به کوتاهی بیمار در انتخاب بهترین جراح نسبت داد. انتخاب یک جراح مجرب ، اقدامی ظریف و حساس است که دقت عمل به خرج دادن در آن می تواند علاوه بر صاحب یک بینی زیبا و شگفت انگیز شدن ، ما را در مدیریت هزینه ها ، یاری رساند.

آیا بیمه هزینه عمل بینی را پوشش می دهد؟

این عمل اغلب با هدف رفع ایرادات مربوط به شکل ظاهری بینی و بهبود دادن زیبایی آن انجام می شود و به همین دلیل در فرایند طبقه بندی ، در گروه جراحی های زیبایی قرار می گیرد. بیشتر شرکت های بیمه ، خدماتی را برای پوشش دادن قیمت های جراحی های زیبایی در دستور کار خود ندارند. البته در مواردی که جراحی با هدف درمانی انجام می شود ، پس از بررسی های کارشناس بیمه ، در صورت تشخیص ، شرکت بیمه خدماتی را جهت پوشش دادن هزینه عمل بینی انجام خواهد داد.

5/5 - (1 امتیاز)