برای درک بهتر عمل بینی بدون بیهوشی و به صورت سرپایی ، شاید بهتر باشد که ابتدا با مفهوم جراحی بینی آشنا شوید تا با مقایسه آن با جراحی بینی بدون بیهوشی یا بدون جراحی ، بتوانید در انجام یک انتخاب صحیح و منطقی ، بهتر عمل کنید. برای بیمارانی که از بینی خود ناراضی هستند، یک راه حل دائمی وجود دارد و آن هم عمل جراحی دماغ یا بینی است که در اصطلاح پزشکی ، تحت عنوان رینوپلاستی شناخته می شود. بسیاری از بیماران دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی تهران ، این پروسه را بعنوان یکی از تجریبات شیرین زندگی خود که افق تازه ای را پیش روی آن ها گشوده است، تعریف می کنند. این عمل جراحی ، چندین دهه است که از شهرت و عمومیت چشمگیری برخوردار بوده و بیماران تحت درمان قرار گرفته با آن ، سال هاست که از نتایج چشمگیر آن لذت می برند. در فرایند جراحی که عمدتاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، بینی از نظر شکل ظاهری و عملکرد، بهبود پیدا می کند. در این فرایند ، هدف ، بهبود هارمونی صورت و ایجاد تناسب بین اجزای صورت و بینی و نیز ارتقا دادن کیفیت عملکرد بینی است. بر حسب نیازها و اهداف هر بیمار ، فرایند عمل جراحی ، با تکنیک های منحصر بفردی انجام می شود. در طول این پروسه، توازن و هارمونی در صورت بهبود می یابد و اندازه بینی و پهنای آن تنظیم می شود. موقعیت پل بینی نیز بهبود یافته و سوراخ های بینی ، شکل بهتری پیدا می کنند. نیمرخ بینی اصلاح می شود و به طور کلی ، تقارن در بینی خلق می شود. این پروسه یک فرآیند قابل اطمینان برای اصلاح دائمی ایرادات بینی و خلق بینی ای است که از نظر همگان تحسین برانگیز و جذاب می باشد.

 

عمل بینی بدون بیهوشی - دکتر جاودانی

 

اکنون که با رینوپلاستی آشنایی کلی به دست آورید، به شرح عمل بینی بدون بیهوشی و به صورت سرپیایی می پردازیم. جراحی بینی بدون بیهوشی یا رینوپلاستی مایع در واقع به فرایندی اطلاق می شود که برخی ایرادات ظاهری بینی بدون قرار گرفتن تحت چاقوی جراحی به طور موقتی رفع می شود و این کار با تزریق فیلرها در بینی برای شکل دهی به آن انجام می پذیرد. در این فرایند مشکلاتی از قبیل عدم تقارن ، افتادگی نوک بینی ، یا برآمدگی یا فرورفتگی های کوچک بر روی بینی به طور موقتی رفع می شود. در این فرایند از فیلرهایی استفاده می شود که برای برجسته سازی لب ها و گونه ها به کار گرفته می شوند. این فرایند در صورت اجرا به دست یک متخصص ماهر و با تجربه ، خطراتی را به دنبال ندارد ولی به همان اندازه در صورت انجام به دست یک فرد نا آشنا و بدون تبحر می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

مزایای عمل بینی سرپایی یا بدون جراحی و بیهوشی چیست؟

این عمل، فرایندی است که نتیجه ای موقتی را به دست می دهد و به واسطه آن می توان شکل بینی را بدون خلق تغییر دائمی در ظاهر بینی ، اصلاح نمود. بعلاوه ، عمل سرپایی بینی در مطب ، چند منظوره بوده و می تواند عدم تقارن و مشکلات مربوط به نیمرخ بینی را درمان کند. تجربه عمل بینی با بی حسی یا بدون جراحی ، از نظر هزینه ، مقرون به صرفه تر می باشد و ریکاوری آن در مقایسه با فرایندهای جراحی به دلیل کمتر تهاجمی بودن آن کوتاه تر است. در فرایند عمل بینی بدون بیهوشی ، عوارض جانبی و خطرات مرتبط با فرایند جراحی ، وجود ندارد. یکی از اهداف عمل بینی با بی حسی دستیابی به تقارن در بینی و به طور کلی در صورت می باشد. برای مثال انحراف بینی در ظاهر رفع می شود حتی اگر انحراف سپتوم در داخل بینی همچنان ماندگار باشد. تقارن صورت نیز یکی از ویژگی هایی است که جراحی بینی سرپایی به همراه داشته و بر جذابیت صورت می افزاید. تمام موارد فوق که به عنوان مزایای رینوپلاستی مایع بر شمرده شدند ، موقتی بوده و برای حفظ آن ها ، شرکت در جلسه نگهداری برای تمدید نتیجه الزامی می باشد.

نتایج جراحی بینی با بی حسی تا چه مدت ماندگار است؟

میزان ماندگاری نتیجه عمل بینی بدون جراحی ، در هر بیمار متفاوت بوده و در یک دامنه 12 الی 18 ماهه ، متغیر است. تکرار فرایند درمان می تواند بهبود موقتی خلق شده در بینی را تمدید کند.

آیا عمل بینی بدون بیهوشی دردناک است؟

در طول فرایند ، دکتری که با بی حسی بینی عمل می کند ، قبل از شروع درمان برای اطمینان از بی درد بودن فرایند ، از کرم بی حسی بر روی پوست استفاده می کند. خود فرایند ، یک پروسیجر 10 الی 15 دقیقه ای است که به سرعت به پایان می رسد و هیچ زمان از کار افتادگی با خود به همراه نخواهد داشت. بسیاری از بیماران ، فعالیت های نرمال روزمره خود را به سرعت از سر می گیرند.

مراقبت های بعد از جراحی سرپایی بینی چگونه است ؟

بعد از عمل بینی با بیحسی مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید :

  • عینک زدن ( حداقل تا 14 روز بعد از فرایند )
  • انجام درمان های پوستی و درمان های مربوط به صورت ( تا دو هفته بعد از روند )
  • لمس کردن ناحیه ای که تزریق در آن انجام شده است ( 1 الی 2 روز بعد از فرایند )
  • ورزش کردن ( 1 الی 2 روز بعد از فرایند )
  • آرایش کردن ( 1 الی 2 روز بعد از فرایند )
  • قرار گرفتن در معرض حرارت های شدید از قبیل رفتن به سونا یا دوش آب گرم ( 1 الی 2 روز بعد از فرایند )

چه افرادی باید عمل بینی با بی حسی اجتناب کنند؟

عمل بینی بدون بیهوشی برای بانوان باردار یا بانوانی که در دوره شیردهی به سر می برند، توصیه نمی شود. در صورتی که دغدغه دیگری دارید که تصور می کنید ممکن است در فرایند عمل جراحی بینی بدون بیهوشی اختلال ایجاد کند، باید با بهترین جراح بینی در خصوص عوارض جانبی احتمالی و محدودیت ها ، در طول جلسه مشاوره دقیق ، مشورت کنید.

جلسه مشاوره عمل بینی بدون بیهوشی

 

مشاوره عمل بینی بدون بیهوشی

 

جلسه مشاوره همیشه بخش لاینفک در هر فرایند درمان از جمله فرایند های زیبایی از قبیل عمل بینی بدون جراحی می باشد. در طول این فرایند ، گفتگویی دقیق در خصوص نیازها ، دغدغه ها و نتایج مورد انتظار بیمار ، انجام می شود و یک طرح درمان سفارشی ، بر اساس اطلاعات به دست آمده ، توسط پزشک برای بیمار ترسیم می شود. در طول این گفتگو ، بهترین دکتر در خصوص سابقه پزشکی بیمار کسب اطلاعات نموده و اطمینان حاصل می کند که بیمار از شرایط داوطلبی مناسبی برای قرار گرفتن تحت درمان برخوردار است. موضوعاتی از قبیل آلرژی و سایر فاکتورهایی که ممکن است محدودیت هایی را در فرایند درمان ایجاد کند نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

عمل بینی با بی حسی چه انتظاراتی دارید؟

فرایند درمان عمل بینی بدون بیهوشی ، با یک مشاوره دقیق ، بین بیمار و پزشک آغاز می شود. بیمار می تواند درباره تمام دغدغه های خود در ارتباط با بینی با پزشک صحبت کرده و پزشک نیز توضیحات شفافی را در خصوص فرایند در اختیار بیمار قرار می دهد. سپس موثرترین استراتژی درمان برای درمان دغدغه های ویژه بیمار ، ارائه می گردد. در طول جلسه ، خطرات و مزایای درمان نیز به بحث گذاشته می شود. هدف اصلی پزشک در این فرایند ، خلق نتیجه ای است که برای بیمار رضایت بخش باشد.

آیا عمل بینی بدون بیهوشی امکان پذیر است؟

در یک پاسخ کوتاه به این سوال باید بگوییم که بله ، انجام عمل بینی بدون جراحی ، قابل اجرا می باشد ولی نمی تواند بعنوان یک گزینه رضایت بخش برای فردی باشد که به دنبال دست یافتن به بهترین نتیجه در بینی خود بوده و بینی او برای رسیدن به یک سطح ایده آل ، به تغییرات جدی نیاز دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که دستیابی به بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که بینی تحت عمل قرار گیرد. بی حسی موضعی نمی تواند شرایط لازم و مناسب را برای بدن ، جهت قرار گرفتن تحت یک عمل جراحی که قرار است اصلاحات ماندگار و شگفت انگیزی را در بینی خلق کند ، فراهم آورد. اگر دوز مواد بی حسی تزریقی افزایش پیدا کند ، احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در چنین شرایطی ممکن است خون و ترشحات به داخل گلو راه پیدا کرده و چالش هایی را برای بیمار در خصوص دریافت اکسیژن کافی بوجود آورد. هدف اصلی در یک فرایند زیبایی و هر پروسیجر جراحی ، حفظ ایمنی بیمار است. برای دکتر علی جاودانی ، حفظ ایمنی و سلامت بیمار ، یک باور عمیق است و به همین دلیل ، از نظر ایشان ، خلق یک نتیجه زیبا ، ماندگار و دائمی با استفاده از عمل زیبایی بینی، با استفاده از بی حسی موضعی امکان پذیر نمی باشد چون بی حسی موضعی نمی تواند یک شرایط امن و استاندارد را برای بیمار محقق نماید. در طول عمل بینی با بیهوشی عمومی ، بیمار در حالت خواب کامل به سر برده و مجاری و سیستم تنفسی او کاملاً تحت کنترل بوده و تمام پروسیجر جراحی ، تحت نظارت کامل می باشد.

هزینه عمل سرپایی بینی

هزینه عمل بینی بدون بیهوشی قطعاً در مقایسه با یک عمل بینی تحت بیهوشی عمومی ، ارزان تر است ولی از چشم انداز دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی در شمال غرب تهران ، خدماتی از قبیل عمل بینی تحت بی حسی یک نتیجه رضایت بخش و ماندگار و تحسین برانگیز را برای بیمار به همراه نخواهد داشت.

عمل جراحی زیبایی بینی ، خلق یک اثر هنری است و به دانش دقیق درباره آناتومی و برخورداری از یک ظرفیت خلاقانه برای ترسیم و دستیابی به بهترین نتیجه ممکن ، متناسب با نیازهای بیمار در امن ترین و بی خطرترین و استاندار ترین شرایط ، نیازمند است و با در نظر گرفتن تمامی این فاکتورها ، عمل بینی با بی حسی یا عمل بینی بدون جراحی ، هرگز توصیه نمی شود. 

عوارض عمل بینی با بی حسی

رینوپلاستی بدون جراحی که امروزه در سوشال مدیا زیاد دیده می شود ، به ظاهر چیز ساده ای به نظر می رسد که با صرف هزینه اندک می توانید از مزایای یک بینی شگفت انگیز برخوردار شوید. اما موضوع به این سادگی نیست. عوارضی وجود دارد که تاثیرات آن را با عمومیت یافتن هر چه بیشتر فرایند ، شاهد هستیم و سوالات و ابهامات عمل بینی بدون جراحی ، بیشتر و بیشتر می شود. یکی از منشاء های اصلی بروز عوارض و مشکل ، انجام فرایند تزریق یا همان عمل بینی بدون بیهوشی به دست افراد غیر متخصصی است که به آناتومی بینی آشنایی ندارند. به این ترتیب مشکلاتی در تقارن بینی اتفاق افتاده و گاهی نوک یا پهلوهای بینی دچار آسیب دیدگی می شوند. در صورت عدم آگاهی از مقدار دوز صحیح قابل تزریق ، مشکلاتی در سیستم عروقی در زمان مواجهه فیلر با جریان خون اتفاق می افتد. اگر سوزن تزریق در یک سرخرگ وارد شود ، می تواند باعث بروز انسداد و وارد آمدن فشار به سرخرگ شده و جریان خون را متوقف نماید. 

بیهوشی بهتر است یا بی حسی ؟

 

عمل بینی بدون بیهوشی

 

قطعا این سوال برای تمامی متقاضیان پیش می آید. در جواب باید این موضوع را متذکر شویم که شرایط هر فرد با فرد دیگری متفاوت است و همین امر در انتخاب نوع بیهوشی برای انجام عمل بینی تاثیر می گذارد. همانطور که گفته شد پیش از عمل بینی ، هر بیمار با جراح خود یک جلسه مشاوره خواهد داشت. یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه ، انتخاب تکنیک بیهوشی است. جراح بینی با توجه به سطح سلامت فرد و گزارشی که از بررسی پیشینه پزشکی و سوابق بیماری او بدست آورده ، جراحی بینی را با بی حسی موضعی با بیهوشی عمومی به انجام می رساند. همچنین میزان اصلاحات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مد نظر از عمل میتواند در متد انتخابی دخیل باشد.

یا می توان عمل ترمیم بینی را بدون بیهوشی انجام داد ؟

در عمل ترمیمی بینی ، عموما میزان اصلاحاتی که باید اعمال شوند ، بیشتر است. بدین ترتیب زمان انجام پروسه جراحی هم طولانی تر می شود. در اکثر اوقات جراحی ترمیمی بینی تحت بیهوشی عمومی به انجام می رسد ولی چنانچه جراح صلاح بداند ، ممکن است بی حسی موضعی اتخاذ گردد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)