یک نکته جالب در حوزه جراحی زیبایی بینی این است که فاکتور سن در زمان تعیین کیفیت فرایند ها و پروسیجرهای رینوپلاستی ، تنها مولفه تعیین کننده محسوب نمی شود. جراحان بینی این فرایند را بر روی بینی بیمارانی انجام می دهند که بینی آنها به بلوغ رسیده و کاملاٌ فرم گرفته است. این شرایط تضمین می کند که موثرترین نتیجه از فرایند درمان به دست خواهد آمد. به همین دلیل است که بهترین سن عمل بینی در دامنه سنی 18 الی 40 سال قرار دارند چون جراحی قبل یا بعد از این بازه سنی، می تواند خطراتی را برای سلامت بیمار به همراه داشته باشد. در دامنه سنی فوق الذکر ، پوست شما از خاصیت ارتجاعی کافی برای سپری کردن یک دوره ریکاوری موفقیت آمیز برخوردار است. دکتر علی جاودانی ، بیان می کند که بیشتر بیماران مراجعه کننده به او برای سپردن جراحی خود به دستان هنرمند این جراح صاحب عم و هنر ، در حال سپری کردن دهه های چهارم و پنجم زندگی خود هستند. این سنی است که فرد در آستانه پا گذاشتن به دوره تجربه آثار پیری است و در واقع جراحی می تواند در کنار سایر فرایندهای جوانسازی ، حس دوست داشتنی جوانی ، زیبایی و شادابی را برای مدت بیشتری حفظ نماید.

بهترین سن عمل بینی - دکتر جاودانی

 

آیا نتیجه جراحی زیبایی بینی با بالا رفتن سن تغییر می کند ؟

نتیجه جراحی یکی از نتایجی است که برای تمام عمر برای شما حفظ خواهد شد. البته جراحی های زیبایی نمی توانند از فرایند طبیعی بالا رفتن سن جلوگیری کنند. بالا رفتن سن باعث می شود که استخوان ، بافت و غضروف به مرور زمان نازک و ضعیف شود و با گذر زمان ، افتادگی اتفاق بیافتد. هر چند ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که بینی مان از هم اکنون تا چند دهه دیگری چه شکلی پیدا خواهد کرد ولی می توانیم توصیه های مورد نیاز را برای حفظ ماندگار تر نتیجه زیبای به دست آمده ، دنبال کنیم.

چه سنی بی خطر ترین سن برای عمل بینی محسوب می شود ؟

هیچ سن ثابتی که به عنوان سن بی خطر یا پر خطر برای بهره مندی از جراحی محسوب شود ، وجود ندارد. البته به بیماران توصیه می شود که جراحی خود را در بهترین سن عمل بینی یعنی باز سنی 18 تا 40 سالگی انجام دهند. جراحی در طیف سنی کمتر از 18 سال ، ایده خوبی محسوب نمی شود چون با ادامه رشد بدن ، عوارض جانبی اتفاق می افتد. تا 18 سالگی بینی هنوز در حال رشد می باشد و قرار گرفتن تحت جراحی در این سن ، هر چند یک تجربه تغییر دهنده زندگی است ولی نادیده گرفتن آن می تواند پیامدهای ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

هر چند هیچ محدودیتی در خصوص سن بعد از رسیدن به سن رشد کامل بینی وجود ندارد ولی دوره ریکاوری در افراد مسن تر و افراد دارای سابقه بیماری ، طولانی تر خواهد بود. توانایی برای قرار گرفتن تحت بیهوشی با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند و در این شرایط یافتن یک متخصص جراح دارای تجربه کافی برای کار با پوست پیر شده از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

یک استثنا برای جراحی بینی در سن پایین

یکی از موارد استثناء جراحی در سن کم ، وجود نقص های مادرزادی از قبیل شکاف کام می باشد. شکاف کام یک سوراخ بین لب بالا و سقف دهان است و زمانی رخ می دهد که ساختارهای صورت در زمان رشد به طور کامل بسته نشده باشند. این یکی از رایج ترین نقص های مادرزادی محسوب می شود که با جراحی قابل درمان است. در حالت طبیعی ، نیازی نیست که بیمار مبتلا به شکاف کام ، تا زمان به بلوغ رسیدن مولفه های صورت ، دست نگه دارد.

جراحی در بهترین سن عمل بینی ،چه تغییراتی را در بینی شما خلق می کند ؟

عمل دماغ بعنوان یکی از فرایندهای جراحی پیچیده ، پس از گذر از مرحله تائید مناسب بودن سن برای قرار گرفتن تحت جراحی ، وارد مرحله ارزیابی تغییرات مورد نیاز در بینی با رعایت تناسبات با سایر مولفه های صورت می شود. رينوپلاستي یک فرایند بسیار ظریف است که هر چند دارای آمار اجرای بالایی در سراسر جهان می باشد ولی باید آن را یک فرایند سفارشی در نظر گرفت که در طول ترسیم طرح درمان آن ، فاکتورهای متعددی اختصاصی برای هر بیمار در نظر گرفته می شود و به واسطه اجرای آن می توانید در جوانی ، زیباتر شدن هر چه بیشتر را تجربه کنید. عمل مانورهای زیر را در بینی انجام می دهد:

1 . اندازه پل بینی ار تغییر می دهد.

یکی از مهم ترین شاخص های عمل جراحی، قوز روی پل بینی است. در طول جراحی ، قوز بینی سوهان کشیده می شود و پل بینی صاف می گردد. البته جراح ماهر و با تجربه ، این قوز بینی را تا جایی سوهان می کشد که یک شکل طبیعی در بینی خلق شود.

2 . خلق نوک بینی جذاب

نوک بینی برجسته ترین بخش بینی است و برخورداری از مهارت لازم در شکل دهی به این بخش از بینی بسیار حساس و پر اهمیت است. گاهی پزشک خلق یک شکل جذاب در این بخش از بینی ، از گرافت ها استفاده می کند. زاویه بین لب و نوک بینی باید به گونه ای طراحی شود که در حد استاندارد بوده و بیش از حد به سمت بالا نباشد. باز بودن بیش از اندازه زاویه بین لب و نوک بینی باعث دیده شدن سوراخ های بینی و ایجاد نمایی بدشکل از بینی خواهد شد.

3 . پهنای بینی

برداشتن غضروف برای تنظیم پهنای بینی باید به اندازه باشد که اولاً نمای غیر طبیعی در بینی خلق نکند و دوماً مشکلی در تنفس ایجاد ننماید. بخش فوقانی بینی از استخوان تشکیل شده است و اگر این استخوان در موقعیت مناسب قرار داده نشود ، پهنای بینی به یک اندازه مطلوب دست پیدا نخواهد کرد.

 

 

بهترین سن عمل بینی - دکتر جاودانی

 

جراح چگونه می تواند بهترین سن عمل بینی را تشخیص دهد ؟

سناریوهای مختلفی برای تعیین سن مناسب برای جراحی وجود دارد.

  • گاهی خود نوجوان تمایلی به قرار گرفتن تحت جراحی ندارد ولی والدین او می خواهند که این فرایند بر روی بینی فرزند آنها اجرا شود. در چنین شرایطی بیمار نمی تواند بعنوان یک داوطلب خوب برای عمل زیبایی تلقی شود چراکه رسیدن به بلوغ فیزیکی تنها مولفه دخیل محسوب نمی شود و بیمار باید از نظر شخصیتی نیز به بلوغ رسیده و خود برای قرار گرفتن تحت جراحی تصمیم گیری کرده باشد.
  • گاهی نوجوان برای قرار گرفتن تحت عمل بسیار مشتاق است ولی والدین او رضایتی به انجام این کار ندارند.
  • گاهی نوجوان از یک مشکل مبهم در بینی خود گلایه می کند ولی جراح هیچ ایراد آناتومیکی در بینی بیمار مشاهده نمی کند. در چنین شرایطی نیز بیمار بعنوان یک داوطلب مناسب محسوب نخواهد شد.

چقدر طول می کشد تا بینی در پایین ترین دامنه سنی ، بعد از جراحی بهبود پیدا کند ؟

بیماران جوان ، دوره ریکاوری کوتاهی دارند. بیشتر بیماران می توانند بعد از سپری شدن یک دوره یک هفته ای ، فعالیت های نرمال خود را از سر بگیرند. البته برخی فعالیت های استثناء نیز وجود دارد که باید از آنها برای مدت زمان طولانی تری دوری نمود. برای مثال ، به بیمار جوان توصیه می شود که علیرغم سریع بودن دوره بهبود ، حداقل تا 3 هفته از انجام ورزش هایی که احتمال وارد آمدن ضربه به بینی در آنها وجود دارد خودداری کند. تقریباً دو سوم تورم در طول یک دوره یک ماهه فروکش کرده و یک سوم باقی مانده برای فروکش کردن کامل به یک دوره یک ساله نیاز خواهد داشت، اما به این نکته توجه داشته باشید با انجام این پروسه جراحی در بهترین سن عمل بینی که در مطالب فوق اشاره شد می توانید نتیجه ایده آل تری را کسب کنید.

چه افرادی داوطلب ایده آل برای تحت جراحی قرار گرفتن در حداقل محدوده سنی می باشند ؟

  • افرادی که رشد بینی و مولفه های صورت آنها تکمیل شده و بدشکلی بسیار آشکار و آزار دهنده ای در بینی آنها وجود داشته باشد.
  • والدین آنها به قرار گرفتن فرزندشان تحت عمل زیبایی ، رضایت داشته باشند.
  • از نظر احساسی ، دلایل منطقی برای قرار گرفتن تحت عمل داشته باشند.
  • از نظر شخصیتی به اندازه کافی تکامل پیدا کرده باشند تا بتوانند تمام جوانب این فرایند را درک کرده و بتوانند همکاری خوبی با جراح در طول فرایند داشته باشند.

آیا 40 سالگی برای عمل ، سن بسیار بالایی است ؟

بر اساس گزارش جراحان پلاستیک آمریکا تنها در سال 2021 ، آماری بالغ بر 78054 پروسیجر جراحی برای افرادی که در حال سپری کردن دهه های چهارم و پنجم زندگی خود بوده اند ، انجام شده است. مادامی که شما از شرایط سلامت عمومی و فیزیکی خوبی برخوردار باشید ، می توانید از این فرایند بهره مند شوید. بهترین سن عمل بینی و بهترین زمان ، زمانی است که برای تصمیم گیری در خصوص قرار گرفتن تحت این فرایند ، به اعتماد به نفس بالایی دست پیدا کرده و اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورده اید. شما باید بتوانید یک ارتباط شفاف با جراح خود را شکل داده و در این مسیر ، همسفر او باشید.

3/5 - (1 امتیاز)