بینی بعنوان برجسته ترین عضو صورت ، در صورت تطابق داشتن با مشخصات هندسی استاندارد می تواند نقش پر رنگی را در زیبایی چهره ایفا نماید. برعکس این موضوع نیز صادق است. اگر بینی دارای ایرادات قابل ملاحظه ای بوده و اصطلاحاً زشت باشد ، بسیاری از زیبایی های صورت را پنهان می کند. خوشبختانه امروزه به مدد پیشرفت ها در حوزه عمل بینی ، این اندام ، با استفاده از فرایند های جراحی مختلف از جمله عمل بینی نیمه فانتزی قابل شکل دهی می باشد. توصیه دکتر علی جاودانی بهترین جراح بینی تهران به بیماران داوطلب جراحی بینی این است که اگر می خواهند اقدام به تحت درمان قرار گرفتن را به یک سرمایه گذاری پر سود تبدیل کنند که در تمام طول عمر خود از سود آن ، که داشتن یک بینی زیبا است بهره مند شوند ، در انتخاب جراح بینی خود دقیق عمل کنند. یک جراح خوب با در نظر گرفتن تمام تناسبات و جوانب ، بینی را برای بیمار خود خلق می کند که علاوه بر زیبایی ظاهری ، از کیفیت عملکرد فوق العاده ای نیز برخوردار بوده و به طور کلی افقی نو را در مسیر زندگی فرد می گشاید.  

عمل بینی نیمه فانتزی - دکتر جاودانی

فهرست مطالب

ویژگی های بینی نیمه فانتزی

بینی با مدل نیمه فانتزی را می توان ترکیبی از دو مدل طبیعی و فانتزی تلقی نمود. در این مدل ، نوک بینی اندکی رو به بالا می باشد ولی میزان بالا رفتگی ، اندکی بیشتر از بینی طبیعی و اندکی کمتر از بینی فانتزی است. اغلب در عمل بینی نیمه فانتزی ، زاویه بین لب و بینی روی 100 درجه تنظیم می شود. ویژگی دیگر مدل بینی نیمه فانتزی ، قوس روی پل بینی می باشد. این قوس نیز در دامنه حد فاصل بین بینی طبیعی و بینی فانتزی قرار گرفته است. همانطور که می دانید ، قوس بینی در مدل فانتزی زیاد بوده و در پل بینی در مدل طبیعی اغلب صاف است.

یکی از نکاتی که دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در شمال غرب تهران ، سعادت آباد آن را مورد تاکید قرار می دهد این است که با توجه به اینکه اندازه بینی در مدل نیمه فانتزی ، کوچک می شود ، توجه به کیفیت فاکتورهای عملکردی در این اندام بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل وی در زمان اجرای این مدل بینی ، علاوه بر خلق یک بینی زیبا از نظر شکل ظاهری ، ویژگی های فانکشنال را به اندازه ای تحت کنترل قرار می دهد که بیمار بتواند از یک تنفس با کیفیت بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی بهره مند شود.

پیوند غضروف در عمل بینی نیمه فانتزی

یکی از تکنیک های پیشرفته در رینوپلاستی نیمه فانتزی پیوند غضروف می باشد. استفاده از غضروف عمدتاً به بافت تحت درمان در طول عمل بینی نیمه فانتزی وابسته است. هدف از اجرای این تکنیک ، بازیابی قدرت چارچوب بینی و خلق یک ساختار قوی است که بتواند تغییر شکل های خلق شده در این اندام را مورد پشتیبانی قرار داده و از بروز تغییر شکل در بینی بعد از اجرای فرایند در طول زمان پیشگیری کند. مزایای استفاده از گرافت ها به شرح زیر می باشد:

  • پشتیبانی از نوک بینی نیمه فانتزی

گرافت ها برای پشتیبانی از ساختار نوک بینی بخصوص در بیماران دارای نوک بینی افتاده و ضعیف استفاده می شود. دکتر جراحی بینی نیمه فانتزی از این تکنیک برای تقویت ساختار نوک بینی و شکل دهی به آن و خلق یک شکل ظاهری متوازن ، استفاده می کند.

  • بهبود جریان هوا

گرافت ها برای صاف کردن یا باز کردن مجاری عبور هوا نیز مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند نقش یک پشتیبان را برای دیواره های جانبی و قرار دادن آنها در یک موقعیت مناسب بازی کنند. 

اقدامات قبل از عمل بینی نیمه فانتزی

  1. از مصرف قرص آسپرین یا داورهای حاوی این محصول از قبیل وارفارین یا هپارین ، ویتامین E ، امگا 3 ، روغن ماهی و غیره به مدت یک هفته قبل و یک هفته بعد از عمل بینی فانتزی خود خودداری کنید.
  2. از سیگار کشیدن یک هفته قبل از عمل خودداری کنید. سیگار کشیدن فرایند بهبود را به تعویق می اندازد.
  3. اگر به سرماخوردگی ، گلو درد یا آبریزش بینی دچار شده اید ، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید تا قبل از فرارسیدن موعد جراحی بینی نیمه فانتزی ، اقدامات لازم را برای رفع مشکل و محیا کردن بدن برای قرار گرفتن تحت عمل انجام دهد.
  4. در روز عمل بینی نیمه فانتزی ، لباس های گشاد و راحت بپوشید و از آرایش کردن و انداختن زیور آلات خودداری کنید.
  5. از نیمه شب روز قبل از رینوپلاستی نیمه فانتزی چیزی نخورید و ننوشید. قبل از مراجعه به مرکز درمان ، دوش بگیرید و دندان های خود را مسواک بزنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی نیمه فانتزی

  1. برای کنترل درد بعد از جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی ، داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور مورد استفاده قرار دهید.
  2. در زمان عطسه کردن و نفس کشیدن ، دهان را باز کنید. با توجه به اینکه نفس کشیدن از راه دهان باعث خشک شدن دهان می شود ، مایعات زیاد بنوشید.
  3. سعی کنید در طول یک هفته اول بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی ، برای اجتناب از جویدن زیاد و وارد کردن فشار به بینی ، رژیم غذایی مایع و نیمه جامد را دنبال کنید.
  4. در طول دو الی سه روز اول بعد از درمان ، ترشح خون آبه از بینی قابل انتظار می باشد. این کاملاً طبیعی بوده و می توانید گاز استریل زیر بینی را بعد از آغشته شدن ، تعویض کنید.
  5. در طول سه روز اول بعد از عمل بینی نیمه فانتزی ، بر روی گونه ها و چشم ها ، کمپرس سرد قرار دهید. از قرار دادن کمپرس بر روی بینی خودداری کنید.
  6. در زمان خوابیدن ، با قرار دادن دو یا چند بالش ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  7. برای مرطوب نگه داشتن داخل بینی روزی چهار بار در هر سوراخ بینی ، دو پاف اسپری سالین مورد استفاده قرار دهید.

گزینه های دارویی جهت استفاده بعد از عمل بینی نیمه فانتزی

  • ویتامین C : 500 میلی گرم در روز ، شروع یک هفته قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی و ادامه تا دو هفته بعد از عمل. این دارو در سرعت گرفتن روند بهبود پوست و زخم ها موثر می باشد.
  • مولتی ویتامین : شروع مصرف ، یک هفته قبل از جراحی و ادامه مصرف تا 4 هفته بعد از عمل.
  • آرنیکا: به شکل قرص یا پماد جهت کمک به کاهش کبودی و سرعت گرفتن فرایند بهبود.
  • ژل سیلیکون : برای پیشگیری از شکل گیری بافت اسکار در محل برش . شروع مصرف از هفته چهارم بعد از عمل بینی نیمه فانتزی ، دو بار در روز به مدت 6 ماه.

بهترین دکتر جراحی بینی نیمه فانتزی

بهترین جراح بینی فانتزی در تهران - دکتر جاودانی

انتخاب بهترین جراح عمل بینی نیمه فانتزی یک قدم بسیار مهم در خلق یک آینده قابل پیش بینی از نتیجه درمان محسوب می شود. در این بخش از مقاله ، دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در شمال غرب تهران ، فاکتورهای الزامی در فرایند انتخاب جراح بینی را به شما متذکر می شود.

انجام تحقیقات دقیق با پشتوانه علمی

فهرستی از جراحان بینی بالقوه را تهیه کنید. از دوستان ، آشنایان و نزدیکان بخواهید تا پیشنهادات خود را در پروسه انتخاب جراح بینی در اختیار شما قرار دهند. همچنین می توانید به صورت آنلاین تحقیق کرده و گزینه های بیشتری را در فهرست خود بگنجانید. در زمان تحقیقات آنلاین ، بعد مسافت را نیز در نظر بگیرید. برای مثال اگر در شهر تهران یا در حومه آن ساکن هستید منطقی است به دنبال بهترین جراح بینی در تهران بگردید. ریتینگ سایر بیماران و دیدگاه های آنها را درباره هر یک از جراحان بالقوه خود بررسی کنید. تحقیقات خود را عمیق تر کرده و عکس های قبل و بعد بیماران جراحی شده به دست جراحان بالقوه تان را مشاهده کنید. این کار ، به شما فرصت می دهد تا نتیجه کار جراح را مشاهده کنید.

درباره تجربه و سوابق کاری دکتر عمل بینی نیمه فانتزی ، تحقیق کنید. برخورداری از یک کارنامه درخشان و ثبت تعداد زیاد جراحی های بینی نیمه فانتزی موفق در کارنامه کاری ، می تواند به شما در داشتن یک انتخاب صحیح کمک کند. انتخاب یک جراح با تجربه و ماهر ، یک قدم مهم در دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز است.

حتماٌ در جلسه مشاوره شرکت کنید. دکتر علی جاودانی ، جلسه مشاوره را یک فرصت طلایی برای بیمار و پزشک تلقی می کند که در طول آن ، پزشک می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص وضعیت عمومی بیمار به دست آورده و از آن برای ترسیم بهترین طرح درمان استفاده کند. بیمار نیز می تواند با گفتگو با پزشک ، درباره دغدغه های مرتبط با بینی خود صحبت کرده و نیز کیفیت برقراری ارتباط با پزشک را محک بزند. برقراری یک ارتباط همکارانه در طی موفقیت آمیز مسیر درمان و دستیابی به یک نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت است.

کدام مدل بهتر است : فانتزی ، نیمه فانتزی یا طبیعی

مدل های طبیعی ، فانتزی یا عروسکی و نیمه فانتزی ، اسامی هستند که بنا به ویژگی های منحصر به فرد خود ، در حوزه جراحی بینی برای شکل های خلق شده برای بینی ، مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه بینی ، قوس روی پل بینی و زاویه بین لب بالا و بینی معمولاً بعنوان شاخصه های تعیین کننده در مدل بینی ، مد نظر قرار داده می شوند. در مدل بینی فانتزی ، اندازه بینی بسیار کوچک بوده و زاویه بین لب و بینی حدوداً 100 تا 105 درجه می باشد. بعلاوه ، جراح بینی ، با تراش دادن استخوان روی پل بینی ، قوس قابل ملاحظه ای را بوجود می آورد. این مدل بینی ، به علت شباهت زیاد به بینی عروسک زیبای باربی ، به این نام نامگذاری شده است.

در مدل بینی طبیعی ، اندازه بینی در یک حد استاندارد ، متناسب با سایر ویژگی های صورت تنظیم می شود. زوایه بین لب بالا و بینی حدوداً بین 90 تا 95 درجه بوده و پل بینی ، معمولاً صاف است. این مدل بینی اغلب مدل محبوب در میان افرادی است که دوست دارند بینی آنها بعد از عمل کاملاً طبیعی به نظر برسد گویی که فرد از همان بدو تولد صاحب چنین بینی زیبایی بوده است. مدل بینی نیمه فانتزی را می توان حد فاصل بین دو مدل بینی طبیعی و فانتزی در نظر گرفت. زاویه بین لب بالا و بینی در این مدل ، در مقایسه با مدل فانتزی اندکی بسته تر است و قوس روی پل بینی ، کمتر می باشد. بعلاوه ، اندازه بینی به اندازه مدل فانتزی ، کوچک نمی شود.

چگونه تورم بعد از عمل بینی نیمه فانتزی را کاهش دهیم؟

از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس سرد ، ساده ترین و موثرترین خود درمانی برای کنترل تورم و سرعت دادن به بهبود می باشد. التهاب بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی ، امری اجتناب ناپذیر است و خنک نگه داشتن عضو جراحی شده می تواند در کاهش این التهاب و کنترل تورم ، مفید واقع شود. به مدت چند روز بعد از جراحی ، هر سی دقیقه یک بار ، بر روی گونه ها ، کمپرس سرد قرار دهید. بهتر است در طول این چند روز حتی اگر علاقمند به دوش آب گرم هستید ، دمای حمام را خنک نگه داشته و دوش آب خنک بگیرید.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای کاهش تورم و کنترل درد بعد از عمل بینی نیمه فانتزی مفید هستند ولی به دلیل تاثیر برروی رقیق شدن خون ، مصرف آنها حداقل یک هفته بعد و قبل از درمان ، توصیه نمی شود. دو مکمل مفید برای کمک به کاهش تورم ، آرنیکا و بروملائین می باشند. مصرف آرنیکا را می توانید یک هفته قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی شروع کرده و تا یک هفته بعد از درمان نیز ادامه دهید. بروملائین نیز یک آنزیم یافت شده در آناناس می باشد که شروع مصرف آن یک هفته قبل از جراحی و ادامه مصرف تا دو هفته بعد از آن توصیه می شود.

از مصرف نمک دوری کنید. سدیم باعث احتباس مایعات می شود. بنابراین برای کمک به کاهش تورم و کبودی ، سعی کنید مقدار این ماده را در رژیم غذایی تان تا دو هفته بعد از عمل بینی نیمه فانتزی ، کاهش دهید.

آب زیاد بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن در بهبود سریع تر ناحیه درمان و سپری کردن یک فرایند ریکاوری موفقیت آمیز ، بسیار موثر است.

مراقب اسپلینت خود باشید. پزشک برای کمک به سازگاری بینی با شکل جدید خود و پشتیبانی از آن ، بعد از تکمیل فرایند ، بر روی بینی اسپلینت قرار می دهد. باید مراقب باشید که در طول یک هفته ای که اسپلینت بر روی بینی شما است ، خیس نشود یا تغییر موقعیت ندهد.

چه کسانی تمایل بیشتری به انجام جراحی بینی نیمه فانتزی دارند ؟

از بین زنان و مردان مشخصا عمل بینی نیمه فانتزی در میان خانم ها طرفداران بیشتری دارد. چرا که مشخصه های این مدل از دماغ به سلیقه آنان نزدیکتر بوده و علاوه بر آن با معیارهای زیبایی و آناتومی صورتشان سازگارتر است. با توجه به این خانم ها عموماً صورت ظریف تری دارند ، یک بینی نیمه فانتزی هارمونی بیشتری با چهره بدست می آورد.

امتیاز دهید