آیا همیشه دیدن یک بینی زیبا مثل بینی زیبای عروسک معروف باربی شما را به این فکر می اندازد که کاش من هم یک بینی فانتزی زیبا مثل این عروسک داشتم ؟ این سوال برایتان پیش می آید که آیا با عمل بینی می توانید بینی به این زیبایی داشته باشید ؟؟!! یا اینکه آیا عمل بینی فانتزی می تواند یک بینی برازنده صورت شما را خلق کند؟؟؟  توضیحات دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی تهران در این مقاله می تواند یک انتخاب درست برای دستیابی به پاسخ بسیاری از سوالات در خصوص این فرایند و قدم گذاشتن در مسیر رفع نارضایتی از ظاهر و بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته ای باشد که همیشه به خاطر شکل ظاهری نامطلوب بینی تان درگیر آن بوده اید. جراحی بینی فانتزی یک تکنیک قدرتمند است که می تواند به شکلی طبیعی و موثر دغدغه های شما در این خصوص بدشکلی بینی تان را درمان کند و شما را در رسیدن به هدف بهره مندی از ظاهری جذاب تر، هدایت نماید.

عمل بینی فانتزی - دکتر چاودانی

فهرست مطالب

ویژگی های بینی فانتزی

مدل بینی فانتزی یکی از انواع مدل هایی است که شاید بتوان بارزترین ویژگی آن را زوایه بین لب و بینی و انحنای موجود بر روی پل بینی دانست. در این مدل زاویه بین لب و بینی به حدوداً 105 درجه می رسد. بعلاوه ، انحنا یا قوس روی پل بینی خصوصاً از نمای نیمرخ کاملاً مشهود است. اندازه بینی در مدل عروسکی یا فانتزی در مقایسه با سایر انواع بینی ، کوچک تر است.

با توجه به اینکه در این مدل ، اندازه بینی به میزان قابل ملاحظه ای کوچک می شود ، منطقی است که این عمل را به دست یک پزشک با تجربه و ماهر بسپاریم. دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی در شمال غرب تهران ، بر اهمیت این موضوع تاکید می کند که عمل بینی فانتزی علاوه بر بعد زیبایی ، باید از نظر عملکرد نیز با در یک چارچوب استاندارد قرار داشته باشد به طوریکه بیمار بتواند در کنار بهره مند شدن از یک بینی زیبا ، از خدمات این اندام نیز با کیفیت بالا بهره مند شود و تنفس راحتی را تجربه کند. به همین منظور یک جراح بینی فانتزی خوب در زمان کوچک کردن اندازه بینی ، کیفیت عملکرد مجاری بینی را نیز لحاظ می نماید.  

جراحی بینی فانتزی برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی با بینی استخوانی
  • افرادی که اجزا صورتشان کوچک می باشد
  • بانوان، به علت کوچک بودن دیگر اعضای صورتشان
  • بینی هایی با پوست نازک، استخوان و غضروفی محکم

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

همانطور که پیشتر اشاره شد ، امروزه حوزه جراحی ، شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده و بینی با مدل های متعددی قابل درمان می باشد. برخی از انواع این مدل ها مدل بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی است. در این بخش قصد داریم مدل های بینی فانتزی و طبیعی را با یکدیگر مقایسه کنیم. یکی از تفاوت های این دو مدل بینی ، زاویه بین لب و بینی در هر یک از این مدل ها می باشد. در مدل بینی طبیعی ، زاویه بین لب و بینی اغلب بین 90 تا 95 درجه تنظیم می شود در حالیکه در مدل فانتزی ، این زاویه ، حدوداً 105 درجه است. تفاوت دیگر این دو مدل در اندازه بینی است. بینی فانتزی به داشتن اندازه کوچک شهرت دارد ولی در بینی طبیعی ، اندازه بینی ، به حد نرمال کوچک می شود. از دیگر تفاوت های این دو مدل می توان به قوس روی پل بینی اشاره نمود. در مدل بینی طبیعی ، پل بینی اغلب صاف است در حالیکه مدل بینی فانتزی دارای یک پل بینی کاملاً قوس دار می باشد.

تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

تفاوت عمده بینی های عروسکی و نیمه فانتزی در قوس و میزان سربالایی نوک بینی می باشد. البته تمامی این موارد در افرادی با بینی فانتزی بسیار بیشتر است. در واقع با انجام جراحی به روش عروسکی، فاصله لب ها با نوک بینی 100 الی 105 درجه بوده و در بینی های نیمه فانتزی، این زاویه لب ها با نوک بینی 95 الی 100 درجه خواهد بود.

چه کسانی تمایل به عمل بینی فانتزی دارند؟

  • کسانی که می خواهند قوس بینی بسیار زیاد باشد.
  • تمایل به بالا رفتن بسیار زیاد نوک بینی های خود دارند.
  • افرادی که تمایل به ایجاد فرورفتگی در پره های بینی خود دارند.
  • کسانیکه تمایل به کوچک شدن بسیار زیاد ساختار کلی بینی دارند.

انواع عمل بینی فانتزی

تکنیک های جراحی بینی فانتزی در حال حاضر پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده است و پزشک ، این فرایند را تحت تکنیک های متعدد متناسب با نیازهای بیمار خود اجرا می نماید. تکنیک های جراحی بینی عروسکی به روش باز و روش بسته ، تکنیک های برجسته ای هستند که جراح برای اجرای فرایند از آنها بهره می برد.

در عمل بینی فانتزی به روش باز ، پزشک برشی را بر روی ستونچه بینی ، تیغه نازک بین دو سوراخ بینی ایجاد می کند. هدف از ایجاد این برش ، کنار زدن پوست بینی و دست یافتن به چارچوب داخل می باشد. علاوه بر برش واحد بیرونی ، برش هایی نیز در داخل بینی ایجاد می شود. بعد از انجام تغییر شکل ها و اصلاحات لازم در بینی و خلق بینی فانتزی ، پوست مجدداً به موقعیت اولیه خود بازگردانده می شود و برش بین دو سوراخ بینی ، با بخیه بسته می شود.

در جراحی بینی فانتزی به روش بسته ، پزشک از طریق سوراخ های بینی بر روی چارچوب داخلی مانورهای خود را انجام می دهد. در این روش ، هیچ برشی در خارج بینی ایجاد نمی شود. پس از تکمیل هر یک از این دو فرایند ، بر روی بینی اسپلینت قرار داده می شود و شما می توانید بعد از سپری شدن دوره ریکاوری اولیه ، محل درمان را به مقصد منزل خود ترک کنید.

دکتر علی جادوانی ، این نقطه را نقطه پایان کار نمی داند و به بیماران خود ، توصیه هایی را در قالب مراقبت های بعد از عمل بینی فانتزی متذکر می شود که اجرای دقیق آنها نقش به سزایی را در دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز در فرایند درمان ، ایفا می کند.

عمل بینی گوشتی با مدل فانتزی

بینی های گوشتی به داشتن پوست ضخیم و بافت غضروفی ضعیف معروف هستند. پوست ضخیم در این نوع بینی ها ، در عمل بینی گوشتی ، یک نقطه ضعف محسوب می شود و محدودیت هایی را در خصوص اجرای برخی مدل ها از جمله مدل فانتزی بر روی این نوع بینی ها ، بوجود می آورد. دامنه مانور دادن برای اجرای این مدل در عمل بینی استخوانی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد بینی های استخوانی ، بیشتر است.

بهترین دکتر عمل بینی فانتزی

در این بخش قصد داریم به شما در برداشتن مهم ترین قدم در فرایند جراحی بینی عروسکی تان کمک کنیم. این قدم مهم ، همان انتخاب بهترین جراح بینی می باشد. صرفنظر از اینکه ساکن کدام نقطه باشید ، زمانی که برای  انجام عمل بینی با مدل فانتزی تصمیم گیری می کنید ، بدون شک یک هدف را دنبال می کنید و آن هم برخوردار شدن از یک بینی زیبا ، که برازنده صورت تان بوده و زیبایی شما را دو چندان کند. توصیه دکتر علی جاودانی ، بهترین دکتر جراحی بینی فانتزی در شمال غرب تهران به شما این است که تمام دقت عمل خود را در مرحله تحقیق برای انتخاب بهترین جراح بینی فانتزی به کار ببندید تا بتوانید دستیابی به بهترین نتیجه از درمان را تضمین کنید. مشخصه هایی که در زیر متذکر شده ایم می تواند در کنار سایر فرایند های تحقیق در انتخاب بهترین جراح بینی ، شما را در طی موفقیت آمیز این مسیر کمک کند. برخی از این مشخصه های پزشک بالقوه شامل موارد زیر می باشد :

  • با تجربه و ماهر باشد.
  • از یک نگاه هنری برخوردار بوده و بتواند تکنیک های عمل بینی عروسکی را با جنبه های زیبا شناختی ترکیب کند.
  • سلامت و منافع بیمار برای او در الویت قرار داشته باشد.
  • در مسیر جراحی بینی فانتزی ، صبورانه در کنار بیمار خود بوده و راهنمایی های لازم را در اختیار او قرار دهد.
  • رضایت مندی بیمار از نتیجه درمان ، نقطه مورد هدف او باشد.

جلسه مشاوره عمل بینی فانتزی

یکی از مراحل مهمی که هر متقاضی پیش از جراحی بینی عروسکی باید پشت سر بگذار ، جلسه مشاوره است. طی این جلسه مواردی مورد بررسی قرار می گیرند که به دنبال آن تصمیم گیری هایی در خصوص این که فرد گزینه خوبی برای عمل است یا خیر ، چه تکنیکی باید برای او پیاده سازی شود و چه نوع بیهوشی نیاز دارد ، به انجام می رسد.

در گام اول ، بهترین جراح عمل بینی فانتزی در تهران ، به بررسی پرونده پزشکی می پردازد. در این پرونده تمامی اطلاعات در خصوص بیماری های فرد ، داروهای مصرفی ، روندهای درمانی اتخاذ شده و جراحی های انجام شده برای او مندرج شده اند. پزشک با یک مرور کلی بر تمامی این موارد ، متوجه سطح سلامت فرد شده و بدین نحو تعیین می نماید که آیا ایشان می تواند تحت جراحی قرار بگیرد یا نه.

گام دوم در جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی فانتزی ، معاینه فیزیکی بینی است. پزشک میزان استحکام بافت های بینی و البته ایرادات موجود را مورد بررسی قرار می دهد. هر چه بافت های تشکیل دهنده انسجام و استحکام بالاتری داشته باشند ، برای مدل عروسکی مناسب تر خواهند بود.

در ادامه جلسه، بهترین دکتر عمل بینی فانتزی در تهران از شما می خواهد که خواسته هایتان را از جراحی مذکور مطرح کنید تا مطمئن گردد انتظارات غیر منطقی از عمل جراحی ندارید.

چگونه برای عمل بینی فانتزی آماده شویم ؟

  • لانه دنج خود را بسازید!

وقتی از اتاق عمل بیرون می آیید و برای عزیمت به منزل آماده می شوید ، هیچ چیز بهتر از این نیست که یک جای گرم و نرم و آرام ، در انتظار شما باشد تا در آن استراحت کنید. ماموریت شما در طول هفته های منتهی به روز جراحی بینی فانتزی ، ساختن این لانه گرم و نرم و راحت است. محل استراحت خود را به تجهیزات مورد نیاز برای استراحت از قبیل تخت ، بالش و ملحفه و پتوی تمیز ، و آنچه فکر می کنید بتواند شما را در طول دوره یک هفته ای ریکاوری بعد از عمل بینی ، سرگرم نگه داشته و اسباب راحتی شما را فراهم کند ، مجهز کنید.

  • کلیه داروهای تجویز شده توسط پزشک را تهیه کنید.

قبل از جراحی بینی فانتزی ، دکتر علی جاودانی ، بهترین جراح بینی فانتزی در تهران ، داروهایی را برای مصرف در طول دوره ریکاوری ، برای شما تجویز می کند. این داورها شامل داروهای مسکن برای کنترل و مهار درد بعد از عمل و نیز داروهای آنتی بیوتیک برای پیشگیری از بروز عفونت می باشد. بعلاوه ، پماد ، تجهیزات شستشو ، اپلیکاتورهای پنبه ای و دستمال کاغذی نیز از ملزوماتی هستند که در طول این دوره به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

  • مواد غذایی مورد نیاز را تهیه کنید.

در طول دوره ریکاوری شرایط بدن شما به گونه ای نیست که بتوانید ساعت ها صرف پخت و پز و تهیه غذا کنید. منطقی است در روزهای منتهی به روز جراحی بینی فانتزی ، برخی غذاهای مفید را که امکان تهیه و نگهداری آنها در یخچال وجود دارد را طبخ کرده و بسته بندی نموده و در یخچال نگهداری کنید تا در طول دوره ریکاوری ، با خیال آسوده تنها آنها را گرم کرده و میل کنید.

  • هماهنگی های لازم را با یکی از دوستان یا نزدیکان جهت بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی انجام دهید.

بعد از تکمیل فرایند جراحی بینی فانتزی برای عزیمت به منزل ، امکان رانندگی برای شما وجود ندارد. از همین رو لازم است از قبل با یکی از دوستان یا نزدیکان خود هماهنگ کنید تا مسئولیت رانندگی را بر عهده گرفته و شما را به منزل باز گرداند.

  • مصرف برخی مواد را متوقف کنید.

لازم است در طول هفته های منتهی به روز جراحی بینی فانتزی ، مصرف الکل ، استعمال سیگار و مصرف آسپرین و سایر رقیق کننده های خون را متوقف کنید.

سن مناسب برای جراحی بینی فانتزی

توصیه می شود افراد برای جراحی بینی حتما بعد از گذراندن سن بلوغ به پزشک مراجعه کنند. قبل از تکمیل سن بلوغ بینی افراد به طور کامل رشد نکرده و مستحکم نشده است. با توجه به عمل بینی فانتزی که تغییرات بسیاری بر روی بینی افراد اعمال خواهد شد، ممکن است نتیجه جراحی قبل از سن بلوغ رضایت بخش نباشد.

مراحل جراحی بینی عروسکی

  • بیهوشی: ابتدا بیمار توسط ماده بیهوشی عمومی توسط پزشک در اتاق عمل بیهوش خواهد شد.
  • برش: جراح، بینی بیمار را به نسب میزان تغییرات لازم به یکی از دو روش باز و یا بسته برش می دهد.
  • تغییر فرم: در صورت بزرگ بودن استخوان، پزشک ان را می تراشد. البته در برخی موارد ممکن است، به علت کم بودن استخوان کافی پیوند غضروفی در بینی بیمار انجام می شود.
  • اصلاح فرم بینی: ابتدا تمامی موارد موثر در ایجاد اختلال تنفسی و انحراف بینی رفع شده. و سپس قوس لازم، کوچک کردن فرم کلی بینی و موارد قابل تغییر در بینی های فانتزی انجام می شود.
  • بخیه: در مرحله آخر پزشک برش های ایجاد شده را توسط بخیه های جذبی و غیر جذبی بسته و بینی بیما را پانسمان می کند.
  • کشیدن بخیه: با گذشت یک الی دو هفته برای برداشت پانسمان و کشیدن بخیه، باید به پزشک مراجعه کنید.

علت حساسیت بالای عمل بینی فانتزی چیست؟

جراحی بینی به روش عروسکی دارای حساسیت بالایی بوده و نیازمند یک پزشک با تجربه می باشد. بنابراین حتما به یک پزشک آشنا با تمامی تکنیک های روز و با مهارت بالا مراجعه کنید. در جلسه مشاوره با جراح بینی درخواست و انتظارات خود را به طور کامل کنید. یک نگاه واقع بینانه داشته و از تحت فشار قرار دادن جراح بینی، برای کوچک کردن بیش از حد بینی خود خودداری کنید. پزشک در آخر جلسات مشاوره و با بررسی تمامی جوانب بهترین فرم بینی با صورت شما را انتخاب خواهد کرد. در انتخاب سعی کنید، میزان قوس و تغییرات لازم با فرم کلی صورت و زاویه ای مناسب با دیگر اعضای صورتتان باشد. حتما درباره عمل بینی فانتزی به خوبی تحقیق و بررسی کنید، و سپس برای جراحی اماده شوید. این نوع از جراحی به افرادی با چهره درشت توصیه نمی شود، زیرا هماهنگی لازم را در چهره افراد ایجاد نخواهد کرد.

مراقبت های بعد از عمل بینی فانتزی

مراقبت های بعد از جراحی بینی عروسکی یکی از مهم ترین اقدامات برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب از درمان می باشد. در این بخش ، پزشک دستور العمل هایی را در اختیار بیمار خود قرار می دهد که با توجه به متفاوت بودن ویژگی های هر بیمار ، می توان گفت که توصیه های این بخش ، کاملاً سفارشی می باشد ولی در یک قالب کلی می توان نکات زیر را مورد اشاره قرار داد:

  1. تورم و کبودی دو عارضه جانبی اجتناب ناپذیر بعد از عمل بینی فانتزی هستند که با استفاده از کمپرس یخ در طول 48 ساعت اول بعد از فرایند ، می توان به تسکین این دو مورد و کاهش آنها کمک به سزایی نمود.
  2. با توجه به اینکه نمک باعث بالا رفتن سطح تورم می شود ، بهتر است تا زمان توصیه شده ، این ماده غذایی را از رژیم غذایی تان حذف کنید.
  3. برای مدتی ، غذاهای نرم میل کنید تا میزان نیاز به جویده شدن غذا و حرکات صورت کاهش یافته و بینی شما فرصت خوبی برای بهبود سریع تر به دست آورد.
  4. در زمان خوابیدن ، با قرار دادن چند بالش ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. خوابیدن به حالت لم داده به پشت ، بهترین حالت است.
  5. در صورت نیاز به عطسه کردن ، دهان خود را باز کنید تا فشار از راه بینی خارج نشود.
  6. بعد از برداشتن اسپلینت ، بینی فانتزی تان را با روش توصیه شده توسط پزشک با استفاده از محلول سالین ، شستشو دهید.
  7. زمانی که اسپلینت بینی شما برداشته می شود ، بینی چسب زده می شود. هدف از چسب زدن ، کمک به پوست بینی برای سازگار شدن با شکل جدید و همچنین کمک به فروکش کردن سریع تر تورم بینی می باشد. روش صحیح چسب زدن را از پزشک آموزش ببینید و کلیه نکات مراقبتی مربوط به این بخش را با دقت رعایت کنید.

هزینه عمل بینی فانتزی

یکی از مهم ترین بخش ها در اقدام به انجام هر عمل زیبایی از جمله جراحی بینی فانتزی ، برنامه ریزی برای تامین هزینه این درمان می باشد ، پس طبیعی است که یکی از سوالاتی که در ذهن شما شکل می گیرد مربوط به هزینه عمل بینی فانتزی تان باشد. اما از طرفی با توجه به متغیر بودن دامنه این فرایند درمان ، نمی توان یک قیمت ثابت را برای آن مقرر نمود و لازم است بیمار با حضور در جلسه مشاوره ، علاوه بر گفتگو درباره سایر جنبه های فرایند ، در خصوص هزینه درمان نیز از پزشک خود کسب اطلاعات نماید. دکتر عمل بینی عروسکی بعد از انجام معاینات بر روی بینی ، تغییرات مورد نیاز را مشخص می نماید. البته باید متذکر شویم که هزینه درمان تنها دستمزد پزشک را شامل نمی شود و فاکتورهای بسیاری از قبیل موقعیت جغرافیایی مرکز درمان ، تکنیک مورد استفاده ، خدمات اتاق عمل ، داروهای تجویز شده ، نوع بیهوشی و برخی موارد دیگر ، در تعیین هزینه نهایی ، دخیل می باشد.

مدل فانتزی برای بینی های ترمیمی

اگر می خواهید برای عمل بینی ترمیمی مدل فانتزی و عروسکی را انتخاب کنید ، لازم است با جراح بینی مشورت نمایید. گاها طی یا پس از جراحی اولیه بافت های بینی به گونه ای آسیب دیده اند که در عمل ترمیم نمی توان تغییرات زیادی اعمال کرد. با توجه به مدل عمل بینی فانتزی که بینی باید تا حدی کوچک ، قوس دار و سر بالا شود ، برای بینی های ترمیمی ممکن است محدودیت هایی ایجاد کند. البته بدین معنا نیست که نمی توان برای جراحی ترمیمی ، مدل عروسکی را انتخاب کرد ؛ گاهی اوقات هم مشکلات دماغ برای عمل مجدد چندان زیاد نبوده و جراح می تواند به جراحی بینی فانتزی بپردازد. در هر صورت پیاده سازی یا عدم اجرای آن به نظر مستقیم جراح بستگی دارد.

سوالات متداول عمل بینی فانتزی

  • آیا عمل بینی فانتزی سبب بروز مشکلات تنفسی می شود؟

در صورت نداشتن مهارت کافی پزشک و مناسب نبود فرم بینی افراد برای جراحی به صورت فانتزی، با کوچک شدن بسیار زیاد بینی فرد دچار مشکلات تنفسی خواهد شد.

  • آیا عمل بینی عروسکی بر روی بینی شکسته انجام می شود؟

قبل از اقدام به جراحی، پزشک باید بینی بیمار را به خوبی بررسی کند، تا بتواند بهترین فرم را به نسبت شکستگی های موجود در بینی به بیمار پیشنهاد دهد.

  • آقا عمل بینی فانتزی گزینه مناسبی برای آقایان است؟

خانم ها و آقایان می توانند در صورت تمایل به این فرم از بینی به جراحی عروسکی اقدام کنند. اما آقایان به علت درشت بودن دیگر اجزا صورتشان و همچنین عروسکی بودن فرم بینی، تمایلی به انجام این روش از جراحی را ندارند.

5/5 - (1 امتیاز)